piątek, 24 listopada 2017

Intuicja - Amy A. Bartol

Kierujesz się sercem, nawet jeśli to sprzeczne z logiką.

Tytuł: Intuicja
Seria: Przeczucia (Tom 2)
Autor: Amy A. Bartol
Gatunek: Fantastyka
Bohater/Bohaterka: Evie
Narracja: Pierwszoosobowa
Liczba stron: 526
Liczba rozdziałów: 18
Wydawnictwo: Akurat
Książka bierze udział w wyzwaniu: 51/52

Anioły są wśród nas. Przekonała się o tym osiemnastoletnia Evie. Teraz razem ze swoimi niebiańskimi przyjaciółmi musi zmierzyć się z siłami Zła. Jeśli przegra, straci swoją duszę oraz serce. „Intuicja” – druga część bestsellerowej serii „Przeczucie” Amy A. Bartol trafi do księgarń 8 marca.

Życie Evie Clermont już nigdy nie będzie takie samo. Strata bardzo bliskiej osoby pozostawiła na jej sercu bliznę, która długo się nie zagoi. W bohaterce coraz silniej odzywają się również uczucia do dwóch przyjaciół ze studiów, Reeda i Russela. W nowej, metafizycznej rzeczywistości Evie staje przed dylematem, komu bardziej zaufać – pięknemu Aniołowi Mocy czy bratniej duszy, którą zna z poprzednich wcieleń. Bohaterka przyciąga też moce Zła, którym zależy na uwięzieniu jej duszy. Z pomocą zaprzyjaźnionych aniołów Żniwiarek Evie zrozumie, jak potężną mocą dysponuje. W końcu sama ma anielski rodowód...

„Intuicja” Amy A. Bartol to kontynuacja przejmującej serii „Przeczucie” o zderzeniu świata ludzi z tym nieśmiertelnym. Już setki tysięcy osób na całym świecie śledzi losy Evie, Brownie, Buns, Reeda i Russela, licząc na odkrycie całej prawdy o bohaterach. Wydarzenia pełne mroku i tajemnicy układają się również w opowieść o trudnej miłości, and którą bohaterka nie potrafi zapanować.
(Opis z Lubimy Czytać)


Jak się kogoś kocha, to nie wystawia się go na niebezpieczeństwo. Jeśli kogoś kochasz, to musisz robić, co najlepsze dla niego, nie dla ciebie.

Najtrudniejsze  w pisaniu recenzji jakiejś serii jest to, by za dużo nie zdradzić, a zaciekawić czytelnika. Kompletnie nie wiem, czy mi się to uda, więc śmiało piszcie czy dobrze się spisałam :D (Tak dużo tego "pisania" w mojej wypowiedzi xD)

   Autorka jest mistrzynią budowania napięcia. Wydarzenia, które dzieją się w książce potrafią sprawić, że serce bije szaleńczo z obawy o losy bohaterów. Piękne jest też to, że Pani Bartol kreując swój świat robi to w indywidualny sposób. Może zachowuje pierwotne cechy danego gatunku istot nadprzyrodzonych, ale zmienia je pod siebie, dając nam coś nowego i ciekawego. Lekki i przyjemny styl pisania, sprawia, że przez książkę się płynie chcąc więcej i więcej. Nie znajdziemy tutaj trudnych słów, czy wulgarnych scen, co jest kolejnym plusem.
    Wydarzenia nie są chaotyczne, następują po sobie w odpowiednim czasie. Nic nie jest wymuszone, czy zapychane niepotrzebnie. Dostajemy dreszczyk emocji tak bardzo potrzebny w tego typu powieściach.
    Bohaterowie przechodzą zmiany i to nie tylko te fizyczne. Stają się silni też psychicznie. Wiecie    Evie nie należy do osób, które by panikowały "ej jestem w pół aniołem, w pół człowiekiem, co mam robić?" . Nie, ona mimo wszystkich ciężkich chwil, chwil też zwątpień trwa w tym, przyjmuje wszystko na przysłowiową klatę. Jest dzielna, odważna i kochana. Chce dla wszystkich jak najlepiej i będzie ich chronić nawet za cenę swojego życia. Dla mnie jest cudowną bohaterką.
   Zefir, Bons, Brownie - przyjaciele, na których można liczyć. Nie zostawiają w potrzasku, są gotowi do poświęceń. Gdy kochają to prawdziwie. Każdy z nich jest inny, ale każdy zwariowany i wnosi do powieści dużo radości. 
   Reed i Rusell - konkurenci: Anioł i Bratnia Dusza. Oboje kochają Evie. Jeden jest z nią związany od początku ich istnień, drugiego ciągnie do niej niewidzialne coś. Obaj są słodcy i kochani. Gdybym miała wybierać, sama byłabym w potrzasku.
    Okładka jak zwykle jest piękna. Urzeka mnie w takim samym stopniu jak i środek. Porządnie wykonana robota, dla srok okładkowych. W egzemplarzu nie znalazłam żadnych błędów, przez co czytało się płynnie.
    W tej części poznajemy nowe formy zła. Nowe przeciwności, które zmuszają naszych bohaterów do podejmowania trudnych, czasem zagrażających życiu decyzji, które nie zawsze są podejmowane racjonalnie. Gdy w grę wchodzi dobro najbliższych, nikt nie myśli o konsekwencjach jakie na siebie sprowadza, a zajmuje go głownie to, by bliscy byli cali i zdrowi. 
    Nie lubię porównywać pierwszego tomu, do drugiego i właściwie tego tutaj nie będzie, bo oba są idealne. Dopełniają się, razem tworząc niepowtarzalną całość i klimat (tak jestem już po wszystkich 3 częściach, które zostały wydane w Polsce, więc dlatego to piszę :D). 
    Myślę, że to idealna seria dla wszystkich fanów fantastyki. Pod pierwszym tomem widziałam, że się boicie trochę, ale nie ma czego. Te świat jest dobrze przedstawiony, bohaterowie nie wkurzają (nawet tym trójkątem miłosnym! - tak Kitty to do ciebie ;p), a książka jest przemiłą formą spędzenia jesiennych dni. 
Polecam wam całym serduszkiem ♥

Co ja najlepszego zrobiłam? - pytam samą siebie. Nie mogę złapać tchu. Niech Bóg ma w opiece tych, którzy naprawdę mnie kochają.

Za możliwość przeczytania dziękuje Agencji Buisness and Culture oraz Wydawnictwu Akurat

 

21 komentarzy:

  1. Moim zdaniem się spisałaś. ;) Nie zdradziłaś za wiele, z zainteresowałaś mnie tą książką. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudo, cieszę się, że udało mi się Ciebie przekonać <3

      Usuń
  2. Głównie spodobał mi się pierwszy cytat. 👌

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu się zebrać i przeczytać tą serię, bo widzę, że ma wiele do zaoferowania czytelnikowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo zainteresowałaś mnie tą książką, możliwe, że ją zakupie w najbliższym czasie!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Mam nadzieję, że Ci się spodoba :)

      Usuń
  5. Cudowne muszą być te książki ❤ śliczne cytaty :-) też chcę przeczytać :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są <3 weź się przeprowadź bliżej mnie, albo zamieszkaj ze mną pożyczę Ci wszystkie ;D <3

      Usuń
  6. Eh, nie lubię takich książek, akurat tym razem wolę filmy :D Takie spaczenie
    Nominowałam cię do TAGU :)
    http://pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com/2017/11/studio-accantus-book-tag-monolog-z.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, to nic tylko trzymać kciuki by zrobili z nich film :D <3

      Usuń
  7. Do końca życia nie wyrobie się z czytaniem, przysięgam. w testamencie dopisze żeby dorzucili mi parę pozycji do trumny, może wtedy będę miała czas na nadrobienie zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaah właśnie tak samo muszę chyba zrobić xD

      Usuń
  8. To dobra przypominajka, by kupić trzeci tom na następną okazję koleżance. ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdobyłam z wymianki na Literackiej Stolicy ten i 3 tom, ale nie mam pierwszego :P Ale na pewno poznam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahah ;D musisz koniecznie zdobyć, bo warto mieć na pólce :D

      Usuń
  10. O, narobiłaś mi ochoty na tę serię! Spisałaś się :D Tylko teraz, skąd ja mam ją zdobyć? xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger