piątek, 2 czerwca 2023

Diabeł nigdy nie prosi - Monika Kroczak


Tytuł: Diabeł nigdy nie prosi  

Seria:

Autor: Monika Kroczak 

Tłumaczenie

Gatunek: Literatura obyczajowa, romans 

Bohater/Bohaterka: Ana, Danny, Szatan, Boo,... 

Narracja: Pierwszoosobowa 

Liczba stron: 277

Liczba rozdziałów: 78

Wydawnictwo: WasPos 

Ocena: 7/10

Premiera: 20.04.2023

Ana porzuca swoje dotychczasowe ekstrawaganckie życie w Los Angeles i wyrusza na wędrówkę po górskim miasteczku. Naiwnie szuka tam dla siebie schronienia. Na tym urokliwym końcu świata natrafia na Danny’ego, strażnika Parku Narodowego Olympic. Młody mężczyzna zapewnia jej namiastkę normalności. Ana czuje się przy nim bezpieczna i szczęśliwa, ale doskonale wie, że ta relacja nie ma szans na przetrwanie. Jej życie to piekło, z którego nigdy nie zrodzi się nic dobrego. I prędzej czy później sam Diabeł, Malik Buerro z piekła rodem, upomni się o swoją własność i zabierze Anę z powrotem do LA.

– Dlaczego z nim odchodzisz? – spytałem oszołomiony.

– Bo on tego chce. Nie zawoła mnie, nie rozkaże mi, nie weźmie mnie też siłą – tłumaczyła ze łzami w oczach. – Diabeł nigdy nie prosi, a zawsze dostaje to, czego pragnie

(Opis z Lubimy Czytać) 


Historia pełna niebezpieczeństwa wypełniająca każdą stronę książki. A to za sprawą Diabła - Malika, który czyha, by zabrać Anę, tam gdzie jej miejsce. Do Los Angeles. Miasta aniołów, które jak na ironię jest pełne diabłów w ludzkiej skórze. 

Ana wiedzie na pozór ekstrawaganckie, piękne życie, ale prawda jest inna, jest ono pełne bólu, cierpienia. Przy Dannym czyje się szczęśliwa, spełniona, bezpieczna, ale wie, że to co piękne nie może trwać wiecznie. Decyduje się opuścić tę bańkę i zmierzyć się z konsekwencjami. 

Powieść  ta sama w sobie zawiera dużą dawkę emocji. Piękne opisy scenerii gór przenoszą nas do innego wręcz świata, w którym pragnie się być i żyć. Nic dziwnego, że Anie tak się tam podoba.

Historia Any, może być historią wielu kobiet, które chcą odnaleźć siebie, swoje szczęście i miłość. Bo taka właśnie jest, skoncentrowana na tym. Nie zawsze to czego pragniemy od życia, z tym akurat mężczyzną okazuje się być dobre, dlatego też autorka podjęła ten trudny temat. Choć nie powiem, na czasy miałam mordercze zapędy względem Any 🙈 jednak historia, tajemnica i to jak się zakończy ta książka mnie powstrzymały.


Zakończenie natomiast jest dla mnie jakby otwarte i mam nadzieję, że będzie to po prostu druga część, bo mocno mnie to ciekawi.


Książka mi się podobała. Napisana została lekkim stylem przez co czyta się bardzo szybko. Akcja rozwijała się powoli, więc nie było mowy by zgubić się w lekturze. A okładka jest minimalistyczna i piękna.




Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu (WSPÓŁPRACA REKLAMOWA) 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger