poniedziałek, 14 stycznia 2019

Powiedz, że mnie kochasz - Nina Nirali



Jedni budują świat, inni go malują, a jeszcze inni o nim piszą lub śpiewają. Ja dla niego gotuję.


Tytuł: Powiedz, że mnie kochasz
Seria: -
Autor: Nina Nirali
Tłumaczenie: -
Gatunek: Literatura obyczajowa i romans
Bohater/Bohaterka: Ivonne/Harshit
Liczba stron: 106
Liczba rozdziałów: 10
Narracja: Trzecioosobowa
Wydawnictwo: Ridero IT Solutions


Skoncentrowana na karierze, doradczyni w dużej korporacji finansowej, Ivonne, spotyka na swojej drodze kucharza z Pendżabu. Kobieta niemal od pierwszej chwili ulega nieodpartemu urokowi przystojnego Hindusa i szybko wdaje się z nim w gwałtowny romans. Zakochana Ivonne nie zwraca uwagi ani na głos rozsądku, ani na napominające ją przyjaciółki, że życie nie jest romantyczną historią rodem z Bollywood. 
 (Opis z Lubimy Czytać)


- Poczekaj tylko, tak ci przyprawię, że przez następny tydzień będziesz mnie wspominać i żałować, że oddałaś ten talerz.

     Słowem wstępu muszę Wam powiedzieć, że kocham Bollywood i to nie tylko ten na ekranie telewizora, ale i ten tworzony przez Ninę. A czy i tym razem było cudownie? 

   Ivoone to kobieta sukcesu. Ubiera się w ponure kolory, tak jakby i jej życie było ich pozbawione. Ma piękne mieszkanie, w którym rządzi minimalizm, ale widać, że kobietę stać na takie luksusy. Ma dwie najlepsze przyjaciółki: Agnes i Rene, które za dziewczynę oddałyby życie. Chronią ją, wspierają, ale za nic nie popierają związku z Hindusem. Jasne, romans może być, ale żeby tak całe życie z takim mężczyzną? Dla nich to nie wyobrażalne, jednak Ivoone, przy Hindusie jest szczęśliwa. Zmienia się, zakochuje. Jej życie nabiera barw tych w przenośni, ale i można to zaobserwować na przykładzie jej ubrań.  Ivoone to dobra kobieta, która potrzebuje trochę uwagi ze strony płci przeciwnej. Zakochana jest w stanie zrobić wiele dla Harshita, jednak czy jego miłość do niej jest szczera? Co jeśli w ich życiu pojawi się mnóstwo problemów? 
    Harshit, to Hindus z krwi i kości. Uwielbia gotować, a w czasie gdy go poznajemy pomaga kuzynowi rozkręcić swój interes. Gdy poznaje Ivoone traci dla niej głowę. Za wszelką cenę chce ją zdobyć, ponieważ kobieta przewróciła mu w głowie, a oddając talerz do kuchni tym bardziej go zaintrygowała. Harshit ma wielu przyjaciół, wszak pełno jest hinduskich restauracji, jednak nie konkurują ze sobą, a wspierają się, tworząc na obczyźnie swoje małe państewko. Spotykają się ze sobą, obchodząc różne święta, ale są dla siebie jak rodzina. Gdy ktoś skrzywdzi jednego z nich, stają za nim murem.To dobry, kochający, szczery mężczyzna. Jednak czy do końca tak szczery? 

Nie powiedziałem ci jeszcze, ale wyglądasz dziś przepięknie. Powinnaś co dzień nosić kolorowe ubrania. [...]

 
  Narracja w trzeciej osobie, to coś co zawsze mnie odstrasza, jednak w przypadku książek Niny, czyta się to tak lekko i płynnie jakby to była pierwsza osoba. To przyjemny styl, w którym utonęłam i wiem, że wszystko spod pióra autorki przypadnie mi do gustu. Nie mamy tutaj zbędnych opisów, a dialogi niekiedy śmieszą, są naturalne i nic nie jest tutaj wymuszone. 
   Akcja nie pędzi, ani się nie wlecze jest idealnie wyważona przez co możemy poznać oboje bohaterów. Wydarzenia pociągają za sobą kolejne, przez co nie jesteśmy w stanie się pogubić, ponieważ zazębiają się ze sobą tworząc całość. Autorka potrafi budować napięcie i co chwilę czymś nas zaskakuje. To świetny zabieg, który uwielbiam i cenię w książkach.
    Okładka tej powieści jest piękna. Taka romantyczna, trochę pod Noworoczna  można, by rzec, ponieważ te fajerwerki nadają jej taki klimacik. 

To nie w twoim stylu i zasługujesz na wiele więcej, Ive. [...] 

    Uwielbiam w książkach dowiadywać się czegoś nowego. W tej akurat poznałam dwa Hinduskie święta: Diwali oraz Lohri, które swoją drogą było obchodzone wczoraj. Te dwa święta pięknie opisała nam autorka w swojej książce, ja czułam jakbym tam była i z bohaterami przeżywała te cudowne chwile. 
    Ale Powiedz, że mnie kochasz to także powieść z gatunku romantycznego. Nie mogło zabraknąć wielkiej miłości, ale i konsekwencji wynikających z różnorodności kultur. Europejczycy nie zawsze są otwarci i nie zawsze zaufają Hindusowi, jeśli mają do wyboru zaufanie przyjaciołom. Jednak to piękna historia, która pokazuje nam siłę uczucia. 
   To książka o poszukiwaniu siebie (na przykładzie Ivoone) oraz o nowych szansach, perspektywach, jakie daje życie w Europie. Bohaterowie są realni, ich miłość również. Jednak czy odnajdą do siebie drogę? Czy nie będzie za późno? 
   To cudowna i romantyczna powieść. To coś, co każdy fan Bollywood musi koniecznie przeczytać, a jeśli ktoś nigdy nie miał do czynienia z tym światem, to koniecznie musi nadrobić tę zaległość, a książki Niny są do tego idealne. Są króciutkie, czyta się naprawdę lekko i sprawnie. A ten świat wprost nas zaczaruje. 
    Gorąco polecam Wam tę historie ♥

[...] Powiedz mi, że mnie kochasz, a będę przy tobie najszybciej jak tylko zdołam. 


Za możliwość przeczytania dziękuje niezastąpionej Ninie ♥


Jeśli jesteście chętni zapraszam Was na Empik, gdzie znajdziecie książki i Ebooki, w niskich cenach, które można spokojnie wydać dla tych przeżyć ♥ -> Tutaj
Oraz chciałabym Was serdecznie zaprosić na stronę autorki na Facebooku, gdzie możecie śledzić na bieżąco, co słychać u Niny, a powiem Wam, że kolejna powieść już wkrótce ♥ -> Tutaj

9 komentarzy:

  1. Ja akurat mam neutralny stosunek do Bollywoodu, ale bardzo lubię romanse :) Fabuła wydaje się ciekawa i mimo wszystko też jestem ciekawa kultury hinduskiej, bo absolutnie nie znam żadnego ich święta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuję :) choć nie jest to książka do końca w moim guście, to udało ci się mnie zaciekawić :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Krótka powieść, idealna na jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o niej wcześniej :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  5. Mojej mamie by się spodobała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa powieści. Krótka to coś dla mnie.. Obserwuje zapraszam do siebie beauty.lilly87@blogger.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, autorkę kojarzę bo nie dawno była na jakieś grupie na Facebooku. Bardzo mnie zaciekawiłas i będę musiała sięgnąć po tę książkę.

    Pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Bollywood, ale książek z tą tematyką jeszcze nie czytałam :-) Niedługo to się zmieni ❤😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger