piątek, 24 czerwca 2016

Muszkieterzy? A co to? A kto to?

Hej, hej, hej ! ♥
Z pewnością zastanawiacie się cóż to ja znów wymyśliłam. Otóż wspólnie z Kitty  mam dla was niespodziankę. Od dziś rozpoczytamy czerwcowe zaczytanie w ... MUSZKIETERACH! Przez 3 dni zmagań będziemy: czytać, TAGować i dobrze się bawić. Kto jest z nami? 
Na początek przybliżę wam kim są Muszkieterowie. (Podobnych wpisów wypatrujcie u Kitty!) 


A kto to? 

Muszkieterowie, muszkieterzy (fr.mousquetaires) – terminem tym określa się formacje wojskowe piechoty uzbrojone w muszkiety.
W XVII wiecznej Francji oprócz piechoty, terminem "muszkieter" określano także żołnierzy elitarnej kawalerii, która od czasów Ludwika XIII pełniła funkcję przybocznej gwardii królewskiej (tzw. muszkieterowie gwardii). Zaciągano do niej szlachetnie urodzonych mężczyzn. Formację tę spopularyzował Aleksander Dumas w swojej powieści "Trzej muszkieterowie".


Jak zaczęłam wielbić Muszkieterów?

Nie pamiętam dokładnie ile lat miałam, gdy pierwszy raz obejrzałam ekranizację z 1993 roku. Byłam maluchem, mieszkałam jeszcze u babci i w jakieś niedzielne popołudnie siedziałam na kanapie i z przejęciem śledziłam losy Muszkieterów. Zarazili mnie do nich tata i wujek i powiem wam, że to jest najlepsze co mogli zrobić. 
Wiecie, nigdy nie przerażało mnie w filmach, że się biją, zabijają więc walka na szpady też przypadła mi do gustu. Wielokrotnie wracam do tej ekranizacji z sentymentu, ale co najlepsze nie dam rady oglądac na laptopie, musi to być telewizor! :D Tak jestem dziwna, ale w sumie od telewizji się zaczęło, więc chyba tak już musi zostać.

Dlaczego film z 1993 roku?

Jak na tak stary film gra aktorska była dla mnie w tamtych czasach czymś pięknym, urzekającym. Po kilku latach nadal uważam, że zrobili kawał dobrej roboty. Postaci są realne, a aktorzy czują to co grają. Nie ma tam sztuczności jak w niektórych starych filmach i to mi się podoba najbardziej. A wiecie co? Rola kardynała Richelieu po prostu była mistrzowska. Znacie już mój osąd to teraz przedstawię wam postaci :D

Obsada:
Charlie Sheen - Aramis, Kiefer Sutherland - Atos, Olivier Platt - Portos, Chris O'Donnell- D'artagnan, Tim Curry - Kardynał Richelieu. 
Scenariusz:
David Loughery
Reżyseria: 
Stephen Herek
Gatunek:
Płaszcza i szpady
Premiera: 
1993 Świat, 1994 Polska

Opis: (Filmweb)
Akcja rozgrywa się we Francji za panowania Ludwika XIII. Młody gaskoński szlachcic dArtagnan dołącza do grupy trzech królewskich muszkieterów: Atosa, Aramisa i Portosa. Wkrótce otrzymuje zadanie przekazania od królowej poufnej wiadomości księciu Buckhingham. Zawzięty wróg monarchini, kardynał Richelieu, będzie ze wszystkich sił próbował mu w tym przeszkodzić. Ale z pomocą przyjdą trzej przyjaciele. 


Cytaty time!

"Potrącasz mnie, mówiąc: „Przepraszam” i myślisz, że to mi wystarcza?"

"Najbardziej samolubną namiętnością jest miłość."

"Milczenie jest ostatnią rozkoszą nieszczęśliwych."

"Ludzie w ogóle pytają o radę aby potem robić według swego widzimisię; a jeżeli przypadkiem zastosują się do czyjego zdania, to jedynie dlatego, aby potem mieć na kogo narzekać."

"Jesteś królem poetów, drogi Aramisie, wyrażasz się niezrozumiale, jak Apokalipsa, a prawdziwie, jak Ewangelja."

To tyle?

Na dziś tak. Ale już jutro wypatrujcie TAGu! No i moi drodzy bierzcie się za lekturę. Przecieź widzicie ile cennych cytatów zawiera ta cudna książka!

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego! ♥


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger