piątek, 5 lutego 2021

Zamruczę ci - Agata Bieńko

 

Idziesz teraz na przystanek, prawda? I nawet się porządnie nie ubrałaś. Nie masz okna? A może chcesz pokazać wszystkim swoje zgrabne nogi? Już myślałem, że nie afiszujesz się ze swoim wyglądem, a tu coś takiego… – Kręci głową, a mnie krew zalewa. 

– Że niby ja się afiszuję?

 – Tak to wygląda. W taką pogodę krótkie spodenki? 

– Posłuchaj mnie… 

– Szzz…– Podchodzi bliżej i przykłada mi palec do ust, sprawiając, że milknę. Dłonią ujmuje moją twarz.

– Pozwól mi o siebie zadbać, chcę ci tylko pomóc.



Tytuł: Zamruczę ci

Seria

Autor: Agata Bieńko 

Tłumaczenie:  -

Liczba stron: 520

Liczba rozdziałów: 23

Gatunek: Literatura obyczajowa, romans

Bohater: Paula, Grzegorz 

Narracja: Pierwszoosobowa

Wydawnictwo: Kobiece 

Data premiery: 27.01.2021

 Ocena: 10/10


Zabawna romantyczna historia, w której nie tylko nieszczęścia chodzą parami!

Pod kołami samochodu Pauli ginie czarny kot, któremu niechcący odebrała ostatnie – siódme – życie. Właścicielka kota, stara cyganka, rzuca na dziewczynę klątwę. Z początku ta nic sobie z niej nie robi, jednak po roku ma za sobą trzy nieudane związki, niezliczone kłótnie, a do tego jej młodsza siostra właśnie planuje ślub! Nawet jej najlepsza przyjaciółka i współlokatorka Zosia, która „zna się na takich rzeczach”, niewiele może zdziałać.

Grzegorz jest cenionym i zabójczo przystojnym ginekologiem mającym wokół siebie wianuszek kobiet także po pracy. To typowy gracz, który nie potrafi i nie chce zaangażować się w poważny związek. Dla Pauli miał być przygodą na jedną noc pozwalającą chociaż na chwilę odpędzić jej ponure myśli.

Los jednak sprawia, że ciągle na siebie wpadają, mimo tego, że kompletnie nie potrafią się dogadać. Grzegorz nie zamierza stracić z oczu pięknej Pauli, a ta planuje wykorzystać go w nieustającej wojnie z matką, która nie chce dać jej spokoju. Czy niesforny pan doktor pomoże jej zrobić dobre wrażenie na rodzinie?

(Opis z Lubimy Czytać)

Zatyka mi usta dłonią. 

– Możesz się zamknąć chociaż na chwilę? 

Zabiera rękę. 

– Tak, zamknąć się! Ledwo się pojawiłeś, złamałam klucz i kolejny obcas.– Znowu dociera do mnie, że boli mnie noga. Chce mi się beczeć. 

– Naprawię ci ten zamek. 

– W dupę sobie wsadź naprawę. 

– Wiesz, gdybyś się jeszcze wyrażała tak, jak wyglądasz, to byłabyś naprawdę słodka. 

Poważnieję, przypominając sobie, co na mój temat mówił Dominik. 

– A tak to jaka jestem? 

– Wyszczekana menda.


Czegoś takiego jeszcze nie było! ❤️ Po więcej zapraszam do recenzji :)


Paula od zawsze traktowana jest przez swoją rodzicielkę gorzej. To, że nie ustatkowała sobie życia, choć jest starsza do Hanki, bo jej praca malarki, jest gorsza od wyższego wykształcenia siostry, spędza jej sen z powiek. Dodatkowym strzałem w policzek jest przejechanie czarnego kota i klątwa rzucona przez starszą panią. Choć Paula nie dopuszcza tego do siebie, fakty są jedne... Mam w życiu pecha. Jej związki kończą się klapą. Gdy na horyzoncie pojawia się Grzegorz, mogłoby coś z tego wyjść. Ale ten woli się bawić, imprezować i za nic ma poważny związek. Jak ułoży się ich relacja?

Grzegorz jest ginekologiem, który uwielbia przygodny seks. Nie w głowie mu związki, uważa, że nie nadaje się do tego. Zdradę ma we krwi. Gdy w klubie zauważa Paule, wie że ta się mu odda. Jednak wydarzenia późnego wieczoru uświadamiają dziewczynie, że to nie facet dla niej. Tego postanawia się trzymać, ale Grzegorz jest dosłownie wszędzie tam gdzie ona. Czy w końcu skusi ją?

Bohaterowie tej książki to mistrzostwo. Paula i Grześ nie denerwują swoim zachowaniem, wręcz przeciwnie - bawią! Do tego jest Mucha - przyjaciółka Pauli i Tomek - jej starszy brat. No każdy z nich wnosi coś do książki i sprawia, że człowiek ich lubi i już za nimi tęskni.


Styl autorki jest lekki, przyjemny. Nie mamy tu trudnych słów, czy rozwleczonych opisów. Wszystko jest wyważone, dialogi naturalne, a sceny śmieszne. Mamy także sceny 18+,ktorych jest nie wiele, ale za to są delikatne, subtelne i zrobione że smakiem, że chce się je czytać!

Akcja powieści toczy się swoim rytmem, który nie pędzi, ani się nie wlecze. Wszystko zazębia się ze sobą tworząc całość, w której się nie pogubimy. 

Okładka jest taka inna, ale jakże piękna. Ten żółty kolor nadaje jej charakteru. W środku mamy podział na rozdziały, z perspektywy obojga bohaterów oraz obrazki przy każdym rozdziale, który mamy na okładce. Dodatkowym plusem są tytuły rozdziałów, co bardzo mi się spodobało.

Debiut Agaty to istny sztos! ❤️ Czytając miałam wrażenie, że to już którąś z kolei książka, a nie pwowsza w dorobku autorki. Wszystko jest przemyślane, świat stworzony wciąga nas od pierwszej strony, a my przepadamy i chcemy wiedzieć więcej. Mimo iż książka ma ponad 500 stron, to mi jest mało i czekam na kontynuację losów bohaterów. Nie przeraźcie się tą grubością. Czyta się naprawdę szybko. Mi trochę zeszło, ale mogłam pozwolić sobie na jeden rozdział dziennie przez obowiązki, co nie znaczy, że w ciągu dnia moje myśli nie uciekały do bohaterów. Dosłownie ich pokochałam! ❤️ No i ten Grześ... Mój nowy książkowy mąż. Ja wiem, że związków on nie chce, ale może dla mnie wyjątek zrobi? 😂

Książka pokazuje nam jak wychowanie wpływa na dorosłe życie. Szczególnie pod duża presją są kobiety, których matki wmawiają im, że są gorsze od siostry czy jakiejś innej dziewczynki, bo nie mają chłopaka, męża, dziecka, dobrej pracy. Czytanie o tym było naprawdę smutne, bo przez to Paula chciała być lepiej postrzegana, a co by nie zrobiła i tak wychodziła w oczach matki na gorszą. To straszne, że można tak traktować dziecko. I dlaczego? Dlatego żeby w oczach dalszej rodziny uchodzić za cudowną, piękna rodzinę jak z obrazka.

Co do pecha, to pierwsza książka, w której miałam do czynienia właśnie z zabobonami. Zośka w tym temacie była nie do przebicia! ❤️ Ale powiem Wam, że chyba coś w tym jest. Wiele ludzi wierzy w takie rzeczy. Czy są prawdą czy nie i jak wpłynęły na relacje damsko-męskie Pauli zostawiam Wam do oceny. Dla mnie coś w tym jest.

Reasumując powieść napisana przez Agatkę jest świetna. Dostarcza nam humoru, refleksji. Odrywa nas od naszej rzeczywistości i sprawia, że ciężko nam odłożyć książkę, bez przeczytania jeszcze jednego rozdziału. Zamruczę ci to cudowna książka, która znalazła miejsce w moim  serduszku. Polecam Wam gorąco!



Dziękuję wydawnictwu za możliwość przeczytania. 

Agatko kochana! ❤️ Ta książka to cudo! Pisz 2 tom i kolejne powieści, bo czekam z niecierpliwością na nie! ❤️ Wielu sukcesów misiu, mnóstwa czasu na pisanie i i nieustającej weny ❤️ kocham ❤️ 

5 komentarzy:

  1. To dzięki Tobie po raz pierwszy czytam o tej książce i wiem, że sama również chciałabym poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję z całego serduszka <3 bardzo się cieszę że ich polubiłaś. Buziole ;*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger