piątek, 18 stycznia 2019

Zanim zostaliśmy nieznajomymi - Renee Carlino



Trzy sekundy to niewiele czasu, ale kiedy patrzy się komuś prosto w oczy, wystarczą, by złożyć niemą obietnicę.




Tytuł: Zanim zostaliśmy nieznajomymi
Seria: -
Autor: Renee Carlino
Tłumacz: Martyna Tomczak
Gatunek: Literatura obyczajowa i romans
Bohater/Bohaterka: Matt/Grace
Liczba stron: 320
Liczba rozdziałów: 26
Narracja:  Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Otwarte
Książka bierze udział w wyzwaniu: 9/52 2018, ABC Czytania 

Wiolonczelistka Grace i fotograf Matt spędzają razem niezwykły czas w Nowym Jorku. Miasto, które nigdy nie śpi, jest świadkiem ich młodzieńczego romansu. Żarliwe uczucie obojgu daje nadzieję na wspólną przyszłość, jednak niespodziewane rozstanie i brak kontaktu łamią kochankom serca.
Piętnaście lat później Matt i Grace spotykają się przypadkiem. Wystarczy jedno spojrzenie, a dawne uczucie wraca. Czy życiowe doświadczenia pozwolą im odnaleźć odpowiedzi na pytania, nad którymi zastanawiają się od rozstania?

(Opis z Lubimy Czytać)


Nie da się odtworzyć pierwszego razu, gdy obiecujemy komuś miłość, ani tego, jak pierwszy raz sami czujemy się przez kogoś kochani. Nie da się przeżyć na nowo tej mieszanki lęku, uwielbienia, niepewności, namiętności i pożądania, ponieważ to nigdy nie zdarza się dwa razy.

Do przeczytania tej książki skusiłam się przez świetną okładkę. Mamy parę w pościeli, delikatną i jasną. Od razu nasuwają się kosmate myśli... i DOBRZE, bo w środku znajdziemy też i sceny erotyczne, które są zrobione ze smakiem. Czcionka jest idealna do szybkiego czytania, a kartki nie są przeraźliwie białe co ułatwia szybkie czytanie. 

Akcja toczy się teraz i wcześniej. Poznajemy bohaterów, ich sytuację, możemy zobaczyć jak zachowywali się dawniej. Autorka wszystko sobie sprytnie przemyślała tworząc ciekawą i wciągającą historię. A dzięki lekkiemu stylowi przez książkę niemal płyniemy. 

Wydarzenia poznajemy z punktu widzenia Matta oraz Grace. 
Ten pierwszy jest znanym fotografem w National Geographic, rok temu rozwiódł się z żoną, jednak cały czas myśli o swej młodzieńczej miłości. Gdy przypadkowo spotyka ją na stacji postanawia ją odnaleźć. Jednak szybko się orientuje, że sporo się wydarzyło przez 15 lat. Grace ma mu coś ważnego do powiedzenia, a prawda może być trudna do zaakceptowania. 
Grace nie może sobie poradzić z rozstaniem z Mattem, przecież było im tak dobrze razem, mieli być przyjaciółmi po grób, a tymczasem od 15 lat nie dał znaku życia. Dziewczyna radzi sobie jak może. Pracuje w szkole i wiedzie spokojne życie. Do czasu, aż spotyka Matta. Wspomnienia tak wciąż żywe wypływają z niej, chce w końcu wyznać chłopakowi prawdę. Ale czy on zechce jej słuchać? Co jeśli mają zupełnie inne plany na przyszłość. 

Tak czy inaczej, rzecz w tym, że zrobiłabyś dla niego wszystko. A potem, niczym jakiś mityczny stwór, on niszczy Cię i łamie Ci serce zwykłą obojętnością.

Historia tej dwójki nie jest łatwa. Gdy się poznają od razu przypadają sobie do gustu. Są nierozłączni i powoli się w sobie zakochują. Jeden wyjazd zmienia całe ich życie. To co 15 lat temu wydawało się prawdą, teraz podczas spotkania po latach wydaje się być zupełnie inne. Każde odebrało to inaczej, ale żadne nie stanęło na głowie by było inaczej. 
To piękna i wzruszająca opowieść o tym, że prawdziwa miłość istnieje i zdarza się raz na całe życie, a jeśli ludzie są sobie pisani, to nawet 15 lat nie jest w stanie złamać prawdziwości tego uczucia. 
To moje pierwsze spotkanie z autorką, ale uważam, że było ono cudownym przeżyciem. Tyle emocji w tak cienkiej książce to na prawdę ogromny plus. To co działo się 15 lat wstecz jest zabawne, romantyczne i takie słodkie, a rzeczywistość czasem smutna, ale daje nadzieję, że może będzie jak dawniej. 
Jeśli zastanawiacie się czy ją czytać, czy kupować i dawać jej szansę mówię Wam, że warto. Jest to świetna książka, którą pochłania się w dosłownie kilka chwil. Daje nam trochę do myślenia i sprawia, że zaczynamy myśleć pozytywnie. Także ja Wam ją 
 polecam gorąco.

Kiedyś byliśmy ty i ja

Kochankowie

Przyjaciele

Zanim wszystko się zmieniło

Zanim zostaliśmy nieznajomymi

Myślisz wciąż o mnie?

11 komentarzy:

  1. Skoro tak gorąco polecasz, to ja się skuszę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa jak ja bym odebrała tą książkę, bo mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie kusi ta książka. Na pewno za jakiś czas po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam wiele dobrego o tej książce. Chyba dam jej w końcu szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i również skradła moje serducho ❤😊 Ale nie ma co się dziwić, bo jest genialna 😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapomniałam o tej książce! Super, że ją tu wstawiłaś. Fabuła trochę mi przypomina książkę 'Ten jeden dzień', ale widzę, że inaczej się wszystko toczy. Bardzo chętnie przeczytam! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie bardzo się podobała ta książka. Pamiętam, ze chyba nawet uroniłam przy niej kilka łez :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te książkę! Wspaniała historia <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba jestem jedyną osobą, którą niezbyt ta historia porwała. Być może nie trafiłam w czasie z lekturą, a teraz zmieniłabym zdanie, no ale jednak nie jestem jej wielką fanką ;/

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wierzę w taką miłość, więc książka tym bardziej nie dla mnie. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem od dawna napalona na tę książkę i nawet nie wiem czemu nie trafiła ona jeszcze w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger