wtorek, 9 maja 2017

Zły Romeo - Leisa Ravyen

[...] Nie da się odnaleźć miłości tam, gdzie jej nie ma, ani ukryć jej tam, gdzie naprawdę istnieje.

Tytuł: Zły Romeo
Seria: Starcrossed
Autor: Leisa Rayven
Gatunek: Literatura młodzieżowa
Bohater/Bohaterka: Cassie
Narracja: Pierwszoosobowa
Liczba stron: 432
Liczba rozdziałów: 21
Wydawnictwo: Otwarte
Książka bierze udział w wyzwaniu: 21/52

O KSIĄŻCE W SKRÓCIE
    Cassie od pierwszego spojrzenia spodobała się Ethanowi i na odwrót.  Spotkali się podczas przesłuchań do szkoły aktorskiej. Cassie próbowała wszystkim się przypodobać, za to Ethan "skrywał się w cieniu". Tych dwoje niepodobnych do siebie pod żadnym względem, spasowali do siebie pod względem chemii, pożądania i miłości. Z początku chłopak ani nie chciał  z nią być, ani się z nią przyjaźnić. Jednakże stopniowo z biegiem czasu zaczęło się tworzyć między nimi uczucie.
   Jako studenci mieli ze sobą zagrać, ale nie była to byle jaka sztuka, tylko "Romeo i Julia" - W. Szekspira. Cassie została Julią, a mimo oporów Ethana, został on Romeem. Ich wzajemne przyciąganie było idealne na scenie, ale poza nią chłopak starał się, jak mógł by do niczego między nimi nie doszło.
   Choć chłopak był lekko wycofany, głównej bohaterce jakoś udało się do niego dotrzeć. Ale czy to wystarczyło by  tak silne uczucie przetrwało próbę czasu?

Czasami otaczamy się murem nie tylko po to, by nie dopuszczać do siebie innych, ale po to, aby się przekonać, komu zależy na nas na tyle, by zechciał go zburzyć. Rozumiesz?

     Jak tylko ją ujrzałam, wiedziałam, że po nią sięgnę. A potem przyjaciółka pokazała mi cytat, po którym przepadłam już do reszty. Humor, miłość, nienawiść - to wszystko sprawiło, że czym prędzej zamówiłam i zabrałam się do czytania. A was zapraszam na relację z tej cudownej podróży. 

   Styl autorki jest bardzo lekki i cudowny. Jak na młodzieżówkę przystało, wszystko jest jasne i klarowne. Nie ma trudnych słów, przypisów, ani fachowych opisów. Nie ma też nagromadzenia tekstu, który byłby zbędny. Znajdziemy za to trochę wulgaryzmów, scen erotycznych i oczywiście humor! Uwielbiam śmieszne rozmowy czy zdarzenia, zawarte w tej powieści.
    Akcja podzielona jest na teraźniejszość, czyli spotkanie Cassie z Ethanem po latach i przeszłość, gdzie Cassie opowiada nam o związku z Ethanem. Wszystko jest w ramach rozsądku. Akcja jest, płynna co pozwala nam odnaleźć się, wczuć w rolę głównej bohaterki i przeżyć jej wydarzenia tak realnie i mocno. 
     Przechodząc do bohaterów, powiem wam, że byli tacy prawdziwi i czasem serducho pękało mi razem z nimi. No i świetnie wykreowani, że poznaliśmy obie strony, a nie tylko jedną.
    Cassie była dla mnie trochę taka ... dziwna na początku. To wpasowywanie się, żeby być lubianą, by nie odstawać, od reszty było takie gówniarskie (za przeproszeniem). Ale potem wyrobiła się i odwaliła solidną robotę. Jej pożądanie do Ethana było normalnie na każdej stronie, przez co czasem było śmiesznie albo wychodziło całkiem odwrotnie. Mimo wszystko dziewczyna miała niską samoocenę, a rodzice skłaniali się bardziej do obrania innego zawodu, jednak gdzieś tam kibicowali jej i wspierali.
     Ethan zraniony przez dziewczynę i przyjaciela, zamknięty w sobie bóg seksu. Tak bardzo było mi go szkoda i rozumiałam go naprawdę. Jeszcze do tego ojciec, który był takim wrednym skur... który nie potrafił nawet dobrego słowa dziecku powiedzieć ... to już  w ogóle mnie ściskało ;/ Może i zachował się źle w stosunku do Cassie i tak samo bym postąpiła na jej miejscu, ale jego miłość było czuć na kilometr, a to, że bał się, zaangażować było jak najbardziej na miejscu. 
    Okładka jest śliczna. Szara z czerwonymi elementami wygląda pysznie ♥ Dodatkowo mamy skrzydełka, a cała okładka jest dość twarda, więc nie zrobimy, książce krzywdy czytając. Błędów żadnych nie znalazłam. Mamy tutaj podział na rozdziały, gdzie każdy ma swoją nazwę i znajdziemy spis treści! Kocham spisy treści i już dawno nie miałam w łapkach książki, która by posiadała ten mały, ale jak ważny element. 
     Na koniec chciałabym was przekonać, że warto. Po pierwsze uśmiejecie się jak nigdy, tak beztrosko i szczerze. Po drugie spędzicie, miłe popołudnie poznając świetnych bohaterów. I oczywiście zakochacie się w tej książce!
     Prawdziwa powieść o miłości, odrzuceniu, nienawiści. Tak bardzo emocjonalna i wprawiająca w taki nastrój trochę nostalgiczny i gdyby nie ten humor to naprawdę szło czasem zapłakać. Piękna książka, która wryła mi się w serduszko bardzo mocno. Czekam z takim utęsknieniem na kolejny tom i mam nadzieję, że szybko wyjdzie, bo jestem ciekawa dalszych losów bohaterów. 
   Polecam ją gorąco każdemu, kto ma ochotę przeżyć niesamowitą wędrówkę do świata Cassie i Ethana. 

10/10
Zły Romeo | Zła Julia | Złe Serce
Tylko nie słodkie. Nie jestem słodki. Możesz mówić, że jestem seksowny. Albo dobrze wyposażony. Słodkie są kocięta, ale nie ja.

Przypominam o konkursie -> Tutaj

13 komentarzy:

  1. Co prawda nie często sięgam po młodzieżowki, ale Tyle dobrego czytałam o tej książce.
    Teraz tylko utwierdzam się w przekonaniu, że koniecznie muszę po nią sięgnąć.
    Na pewno będę tu częstym gościem, bo pięknie tu u Ciebie :-)

    Pozdrawiam cieplutko, Ania
    ksiazkowepodrozeanny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie po nią sięgnij bo książka jest warta czasu ♥
      Dziękuje :)

      Usuń
  2. Od premiery co chwilę słyszę o tej książce i może po nią wreszcie sięgnę, ale mam jeszcze do przeczytania tyyle innych książek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. poleciłabyś coś z horrorów? Albo wpis o ulubionych cytatach (nie doczytałam czy takowy już masz a chętnie bym go przeczytała :)). Obserwuję żeby być na bieżąco ;) zapraszam też do siebie ;)
    http://skyler-blu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka mnie bardzo nitryguje zwłaszcza, że zbiera bardzo sprzeczne opinie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, to naprawdę piękna powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, tak i jeszcze raz tak <3
    Nie mogę się doczekać tej książki w moich rękach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz, że czekałam na tę recenzję :D I utwierdzasz mnie w przekonaniu, że chcę przeczytać <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak się cieszę, że dzięki Twojemu bt będę ją mogła przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Chociaż wychwalasz tę książkę (gdzie zwieńczeniem tego wszystkiego jest naprawdę wysoka ocena), ja jednak nie jestem do niej przekonana. I jak wcześniej myślałam o udziale w Twoim Book Tour, gdzie mogłabym ją przeczytać, tak teraz wiem, że się nie zgłoszę. Może zrobię to w przyszłości, przy czymś, co naprawdę mnie zaciekawi? ;)
    Pozdrawiam!
    BLUSZCZOWE RECENZJE

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, ok, teraz jestem pewna na 100%, że dobrze zrobiłam, zapisując się do BT xD Nie byłam początkowo przekonana, no bo nie jestem fanka pomysłów 'spotkań po latach', nie wiem, jakoś nie podobają mi się takie sytuacje... ale myślę, że mogę przymknąć na to oko, bo książka wydaje się świetną młodzieżówką. No i humor!!! Dla niego z pewnością warto przeczytać xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten temat jest oklepany w literaturze. Ale mimo wszystko jak będę mieć okazję sięgnę, bo lubię Romeo i Julię. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już PRZECZYTAŁAM i jutro będzie recenzja :D
    Hm, taaa, przy twojej recenzji to moja wyjdzie na negatywną... :D A Cassie była okropna w latach młodzieńczych no! :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger