piątek, 6 listopada 2020

Księga czarownic. W kotle osobowości - Piórem Czarownic

Wyczerpana wpadła w moje ramiona. I gdybym wówczas wiedział, 

że życie to suma oddechów, częściej przykładałbym ucho do jej 

piersi. Zamiast odwracać się do niej plecami, gdy zasypialiśmy, 

patrzyłbym na unoszącą się kołdrę, słuchałbym śmiesznego świstu, 

który zawsze wydobywał się z jej nosa, kiedy wypuszczała powietrze. ("Zoska" - Aga Kalicka) 


 Tytuł: Księga czarownic. W kotle osobowości

Seria:  -
Autor: Anna Fobia, Aga Kalicka, Anett Lievre, Patrycja Gisecke, Natalia Hermansa, Anna Kucharska, Daria Smolarek, Sandra Czoik, Ewelina Domańska, Justyna Chmiel, Maria Chudziak, Katarzyna Graczyk, Beata Sagan, Shia Blackburn
Tłumaczenie:  -
Liczba stron: 300
Liczba rozdziałów: -
Gatunek: Literatura piękna
Bohater: Wielu bohaterów
Narracja: Pierwszoosobowa/ Trzecioosobowa
Wydawnictwo: WasPos
Data premiery: 15.11.2020
Ocena: 10/10 

Odrobina strachu, szczypta humoru, parę łez wzruszenia i garść radości. W ogromnym, czarnym kotle mieszają się różne osobowości, powstaje magia — pochłaniająca bez reszty. Czarownice rzucają uroki, którym nikt się nie oprze. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie.
Uchyl wrota wyobraźni i odwiedź czternaście fascynujących, skrajnie różnych światów. Usiądź z nami przy stole i daj się ponieść prawdziwej, czytelniczej uczcie. Skosztuj słów wyczarowanych za pomocą różdżek i tajemnych zaklęć. Bądź naszym gościem.

(Opis z Lubimy Czytać) 


Karo, jak bardzo mnie nienawidzisz? – spytał udręczonym 

głosem, aż dostałam gęsiej skórki.

– Im częściej nazywasz mnie Karo, tym większą mam ochotę 

zdzielić cię w ten durny łeb. Nie cierpię tego zwrotu. Uprzykrzałeś 

mi nim życie. Dzieciaki się śmiały i pytały, czy już mnie potasowano 

jak w kartach – wyrzuciłam z siebie z goryczą. ("Karina" - Anett Lievre) 


Przychodzę do Was z czternastoma opowiadaniami polskich autorek. Twórczość zaledwie dwóch  z nich znałam wcześniej. Było to jednak miłe spotkanie i mogłam poznać pióro każdej dziewczyny. 

Jak nam wiadomo opowiadanie, to krótki utwór. Zajmuje zaledwie kilka do kilkanaście stron. I choć chciałam, by niektóre się nie kończyły tak szybko, to jestem usatysfakcjonowana z lektury. Autorki miały ciekawe i oryginalne pomysły. Nie było tutaj tylko romantycznych opowiadań, ale znalazły się także opowiadania fantastyczne czy z wątkiem kryminalnym. Każde było przemyślane i napisane lekko, nie tylko w narracji pierwszoosobowej, ale także trzecioosobowej. Jednak nie sprawiały mi one problemu i z równym zaciekawieniem je czytałam. 

Chciałabym tutaj napisać po kilka słów o każdym opowiadaniu, bo każde zasługuje na chwilę na tym blogu. Nie będzie jednak spojlerów tylko moje odczucia po przeczytaniu, więc się nie martwcie, że coś wam tutaj zdradzę! 

"Maska" - Anna Fobia Piękna poruszająca historia, o sile kobiety, uczeniu się na nowo i akceptowaniu swojego ciała. Bo nie ważne jaka maskę włożysz ważne, by odnaleźć w sobie piękno nie tylko zewnętrzne ale i to w środku. "Zośka" - Aga Kalicka Wzruszającą historia o przemijaniu, docenianiu każdego dnia i osób nam bliskich. Zryczałam się na nim i ciągle siedzi mi w głowie. Cudowne. "Karina"- Anett Lievre Co może wyniknąć gdy dwójką zatwardziałych wrogów spotka się że sobą przy okazji wspólnej pracy? Czasem jedno wydarzenie z przeszłości sprawia, że nie potrafimy patrzeć na kogoś inaczej niż z wrogością. Powieść Anett pokazuje jednak, że może warto zaufać staremu porzekadłu. Bo kto się czubi ten się lubi. Lekka historia, która sprawia, że uśmiech gości na naszych twarzach. "Ostateczna walka" - Patrycja Gisecke Przerażająca, trzymająca w napięciu historia niczym z koszmaru. A zakończenie zaskakujące! No tego się nie spodziewałam. Króciutka, a świetna historia, przy której mało nie dostałam zawału, a na końcu śmiałam się w głos. "Wybór wiedźmy" - Natalia Hermansa Jak wiele jesteśmy zrobić dla kogoś kogo kochamy? Natalia w oryginalny sposób pokazuje nam, co człowiek jest w stanie przetrwać, by ratować bliskiego. W tym opowiadaniu mamy do czynienia z dość nietypowym aranżowanym małżeństwem, które było ciekawe. "Internetowa znajomość" - Anna Kucharska Znajomość przez Internet ma to do siebie, że do końca nie możemy być pewni kto siedzi po drugiej stronie monitora. O tym dotkliwie przekonał się nasz Adam, który na portalu randkowym poznał piękną kobietę. Ale kim była? Krótka ale wprawiająca serce o szybsze bicie historia. "Poprzez dotyk" - Daria Smolarek Świetna, wciągająca, trzymająca w napięciu historia. Posiadała wątek kryminalny, który uwielbiam i aż żałuję, że nie jest to książka, bo pomysł i wykonanie mistrzostwo! "Chce lepszy świat" - Sandra Czoik Historia poruszająca, mogąca wydarzyć się naprawdę, przez co jest straszna. To jak ludzie traktują innych, wyzwiska, obelgi i tylko dlatego że ktoś jest inny, ma inny odcień skóry inne korzenie. "Wnuczka Szeptuchy" - Ewelina Domańska Bycie Szeptuchą to coś niesamowitego, ale i trochę przerażającego. Historia lekka, czyta się szybko. "Nasze bratnie dusze" - Justyna Chmiel Czasem miłość przychodzi niespodziewanie w młodym wieku i nie można ot tak wyrzucić jej z głowy. Ale co jeśli druga połówka związana jest z kimś nam bliskim? Może czuję to samo? Łudzimy się. Opowiadanie Justyny jest romantyczne, piękne ale i smutne, bo nie zawsze życie układa się dla każdego tak jak sobie wymarzy. "Podręcznik (nie) wiedzy" - Maria Chudziak Technologie, nowe możliwości. To coś co czeka nasz świat. Autorka w ciekawy sposób przedstawiła postęp technologiczny, który na czasy wydaje się czymś niewyobrażalnym, ale świat idzie tak do przodu, że chyba nic nie powinno nas dziwić. "Śpij dobrze"- Katarzyna Graczyk To opowiadanie było tak inne, ale jak ciekawe! Miłość to piękne uczucie, ale jeśli obdarzymy nim nieodpowiednią osobę potrafi przysporzyć problemów. Bohaterka opowiadania przeżyła piekło, by dosłownie oszaleć. Czy było warto? "Czarci urok" - Beata Sagan Naśmiewania, wyszydzania w szkole to coś z czym młody człowiek radzi sobie sam, bojąc się reakcji rodziców, bądź nie mając w nich wsparcia. Nasza bohaterka sięga po księgę uroków. Ale czy to odmieni jej los? Świetna historia i żałuję że tak krótka. "Serce Kendry" - Shia Blackburn Historia wyciskająca łzy w oczach. Młoda dziewczyna, która odkrywa w sobie magiczne moce Czarownicy i chłopak, z którym przyjaźni się od dawna. Czy poradzi sobie z rewelacjami jakie zdradzi mu bohaterka? Coś cudownego i chciałabym tę powieść przeczytać w pełnym formacie, bo była naprawdę cudowna.


Tak przedstawia się te opowiadań. Są nietuzinkowe, inne, a przy tym cudowne! Nie będziecie się ani na chwilę nudzić. Czytałam po kilka opowiadań na raz i ciężko było odłożyć książkę na bok i iść spać, a potem kręciłam się z boku na bok, a głosik szeptał "może jeszcze jedno opowiadanie?". Naprawdę takich opowiadań nie znajdziecie nigdzie! Także jeśli jeszcze nie jesteście pewni, to ja z całego serca polecam Wam ten zbiór opowiadań. Dodatkowo zysk autorski ze sprzedaży książek jest przeznaczony na cele charytatywne. Dlatego tym bardziej warto wesprzeć cudowną inicjatywę dziewczyn. Dobro zawsze wraca, a Wy nie dość, że możecie pomóc, to jeszcze przeczytacie świetne opowiadania. No i dodatkowo okładka idealna dla każdej okładkowej sroki. Cudo! Gorąco polecam.

[...] 

– Cieszę się, że „Wiedźma” wybrała dla mnie kobietę, która nie

przechodzi obojętnie obok regału pełnego książek. ("Wybór wiedźmy" - Natalia Hermansa)


Dziękuję wydawnictwu za możliwość przeczytania powieści ❤️

2 komentarze:

  1. Po tak zachęcającej recenzji, na pewno wielu czytelników zainteresuje się tym tytułem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka ocena to nic, tylko sięgać!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger