piątek, 12 marca 2021

Sprośne listy - VI Keeland, Penelope Ward

  

I choć rzeczy o których nie chcemy pamiętać, potrafimy wypychać z naszej świadomości, jedynym sposobem by się z nimi uporać jest stawić im czoła.



Tytuł
: Sprośne listy 

Seria


Autor: Vi Keeland, Penelope Ward 


Tłumaczenie: Tomasz F. Misiołek


Liczba stron: 298


Liczba rozdziałów


Gatunek: Literatura obyczajowa, romans 


Bohater: Luca, Griffin 


Narracja: Pierwszoosobowa 


Wydawnictwo: Editio Red 


Data premiery : 15. 02.2021


Ocena: 10/10


Historia miłosna, która rozpoczęła się od przyjaźni między dziewczyną i chłopcem, a rozkwitła, gdy nawiązali kontakt ponownie — jako dorośli ludzie


Griffin Quinn był moim korespondencyjnym powiernikiem z dzieciństwa, angielskim chłopcem, od którego różniło mnie wszystko. Z biegiem lat, wraz z setkami napisanych listów, staliśmy się najlepszymi przyjaciółmi — dzieliliśmy się najgłębszymi, najmroczniejszymi sekretami i zbudowaliśmy więź, która wydawała się niezniszczalna. Pewnego dnia jednak została zniszczona.


Nagle, zupełnie niespodziewanie, przyszedł kolejny list. Pełen wyrzutów — gniewu nagromadzonego przez osiem lat. Nie miałam wyboru i w końcu musiałam się przyznać, dlaczego przestałam odpowiadać na korespondencję.


Griffin mi wybaczył i po jakimś czasie udało nam się ożywić relację z lat dziecinnych. Z tym że byliśmy już dorośli i wszystko nabrało rumieńców. Nasze listy szybko stały się niegrzeczne, odkrywaliśmy w nich swoje najdziksze fantazje. Jedynym logicznym wyjściem z sytuacji wydawało się więc przeniesienie znajomości na kolejny poziom i spotkanie twarzą w twarz.


Tyle że Griffin nie chciał się spotkać, bo uznał, że tak będzie dla nas najlepiej. Jednak ja musiałam go zobaczyć, więc wykonałam skok na głęboką wodę i zaczęłam go szukać. Przecież ludzie robili w imię miłości bardziej szalone rzeczy, prawda?


Ale to, czego się dowiedziałam, może zmienić wszystko...

(Opis z Lubimy Czytać)


Czasami podążając za marzeniami musisz pogodzić się z tym, że mają swoją cenę i że ta cena jest o wiele wyższa niż mogłeś kiedykolwiek przypuszczać.


Luca poznaje Griffina podczas wymiany listów z innymi dziećmi. Ich przyjaźń rozkwitła i przetrwała wiele lat. Jednak jedno wydarzenie sprawiło, że dziewczyna zamknęła się na świat zewnętrzny oraz na przyjaciela. Na codzień uczy się żyć z panicznym lękiem. Boi się wyjść do ludzi, zakupy robi w pustym markecie w nocy. Gdy pewnego dnia dostaje list do Griffina cieszy się, że nie zapomniał i niej tak do końca. Jak potoczy się ich historia?

Griffin przez lata, w których nie miał od Luci żadnej informacji stał się gwiazdą muzyki. Jest sławny, a jego pseudonim rozpoznawalny na całym świecie. Pod wpływem inpulsu wysyła do dawnej przyjaciółki list i tak wracają do tego c,o było dawno temu. Ale czy osoba z lękami przed tłumem i gwiazdor mają szansę na związek?

To moje kolejne spotkanie z autorkami i wiem, że muszę nadrobić wydane u nas powieści. Autorki piszą lekko, nie ma trudnych słów, lania wody. Opisy są zwięzłe, a dialogi naturalne.

Akcja powieści to czy się swoim rytmem, które nie pędzi, ani się nie wlecze. Wydarzenia zazębiają się że sobą tworząc spójna całość. 

Okładka jest ładna, przyciąga wzrok. W środku mamy podział na rozdziały z perspektywy obojga bohaterów, więc z łatwością poznajemy ich oboje. 

Powiem Wam, że jestem zaskoczona tą historią. Przeczytałam ją niemal w jeden dzień. Wręcz pochłonęłam. Język jakim posługują się autorki jest lekki, nie mamy odczucia, że to dwie różne kobiety pisały tę książkę, bo style mają identyczne, co bardzo mi się podobało. 

Lęki Luki były uzasadnione. To co przydarzyło jej się w nastoletnim życiu jest przerażające i niewyobrażalne. Ale może się przydarzyć każdemu. To coś strasznego. Jednocześnie autorki świetnie poradziły sobie z kreacją bohaterki. Pokazały problem dogłębnie, nie po łebkach. 

Griffin natomiast jest dla mnie nowym książkowym mężem. Jest cudowny i musicie koniecznie go poznać. Jest gwiazdą, ale nie wywyższa się. Nie stracił w sobie tego zwykłego człowieka jakim był nim zdobył sławę.

Historia przyjaźni tej dwójki dowodzi, że w prawdziwej przyjaźni, w prawdziwym uczuciu nie liczy się rozłąka, która u nich nic nie zmieniła. Umocniła ich więź. To coś pięknego i tak często zapomnianego przez gonitwę dnia codziennego. 

To piękna, wzruszająca powieść o przyjaźni, miłości, powrotach, poszukiwaniu siebie i walce ze swoimi demonami. To powieść, która spodoba się każdej romantycznej duszy. Tę książkę z przyjemnością obejrzałabym na ekranie. Mnie porwała i jestem w niej zakochana. Serdecznie Wam polecam.


Nasze lęki są ulotne. Pojawiają się i znikają podczas trwania naszego życia. Żal jednak jest trwały, nosimy go w sobie na zawsze.

Dziękuję wydawnictwu za możliwość przeczytania. 

2 komentarze:

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger