poniedziałek, 8 stycznia 2024

Króliczek - Mona Awad



Tytuł:
 Króliczek 
Seria:  
Autor: Mona Awad
Tłumaczenie:  
Liczba stron: 400
Liczba rozdziałów: 
Gatunek: Literatura obyczajowa, romans
Bohater:  Samanta 
Narracja: Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Czwarta Strona 
Ocena: 4/10

Samantha jest outsiderką. Woli spędzać czas w swojej mrocznej wyobraźni niż w towarzystwie ludzi. Studiuje na Warren – w najbardziej nowatorskiej i eksperymentalnej szkole pisania w kraju. Wszystko tutaj wykracza poza gatunek, nie tylko literacko. Gardzi przeintelektualizowaną grupą samozwańczych poetek, składającą się z kilku nieznośnie bogatych dziewcząt, które określają się wzajemnie Króliczkami.
Sytuacja zmienia się, gdy Samantha otrzymuje od Króliczków osobliwe zaproszenie. Zostaje wciągnięta w ich kręgi, porzucając tym samym nie tylko swoje dotychczasowe poglądy, ale i jedyną przyjaciółkę, Avę. Dziewczyna zanurza się coraz głębiej w mglisty i jednocześnie przesłodzony świat Króliczków, zaczynając brać udział w rytualnych warsztatach, a granice rzeczywistości i absurdu zaczynają się zacierać.
(Opis z Lubimy Czytać) 

Ta książka zbiera tak różne opinie: od zachwytów, po kompletne rozczarowanie. Byłam nią mocno zaintrygowana i bardzo chciałam się przekonać czy jest ona dla mnie, ale niestety... Finalnie nie jestem usatysfakcjonowana z lektury. Nie była to może najgorsza książka 2023 roku, ale nie było też iskry, która by nas połączyła. Może to przez mój zastój czytelniczy, a może faktycznie coś tu poszło nie tak. 

Zapowiadało się naprawdę dobrze, opis zachęcał, a gdy zaczęłam czytać mój mózg nie przyswajał tego co się tu działo. Nie mogłam się skupić, przez co wracałam do poprzednich stron, co w moim odczuciu trwało wieki, a i tak nic z tego nie wyniosłam.

Myślę, że mogłaby to być ciekawa i naprawdę inna historia, ale coś tu poszło nie tak. Mnie nie przekonała do siebie. Jestem osobą dość chaotyczną i lubię dziwne klimaty w książkach, ale tu było to do przesady. Jeśli macie ochotę na dziwną, pokręconą książkę to sięgnijcie i przekonajcie się czy ona jest dla was. Nie odradzam, nie polecam, po prostu wyróbcie sobie zdanie sami.

Współpraca reklamowa z Czwarta Strona 

2 komentarze:

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger