wtorek, 13 listopada 2018

Powiedz, że zostaniesz - Corinne Michaels




[...] Nie można zrozumieć dlaczego pewne rzeczy się dzieją. Ludze opuszczają nas, znami jesteśmy gotowi pozwolić im odejść, ale trzeba żyć dalej. [...] To w cale nie znaczy, że za nimi nie tęsknimy.


Tytuł: Powiedz, że zostaniesz
Seria: Wróc do mnie ( Tom 1
Autor: Corinne Michaels
Tłumaczenie: Monika Węgrzynek
Gatunek: Literatura obyczajowa i romans
Bohater/Bohaterka: Presley/Zach
Liczba stron: 473
Liczba rozdziałów: 35
Narracja: Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Szósty Zmysł 


Autorka bestsellerów New York Times, Corinne Michaels powraca z pełnym emocji romansem o drugich szansach.
Roztrzaskał mnie na kawałki. Złożył w całość.Jest moja trucizną, jest moim antidotum.
Jedno słowo ZOSTAŃ.
To było wszystko co miał zrobić.Zamiast tego wsiadł do tamtego autobusu zabierając ze sobą moje serce.
To było siedemnaście lat temu.
Ruszyłam naprzód. Małżeństwo. Dzieci. Biały płotek.
Wszystko czego kiedykolwiek pragnęłam, ale mój mąż mnie zdradził i znów zostałam porzucona.
Osamotniona, bez centa przy duszy i z dwójką chłopców nie miałam innego wyjścia jak wrócić do Tennessee. Nie miało go tam być. Powinnam była być bezpieczna.
Jednak przeznaczenie zawsze znajdzie sposób, żeby dać o sobie znać. 

(Opis z Lubimy Czytać

Nigdy się nie poddawałaś. [...] Nie zaczynaj teraz. Walcz, bo nie ma rzeczy, której nie mogłabyś zrobić. 

   Czy drugie szanse się zdarzają? Czy można wybaczyć komuś porzucenie? Co jeśli taka szansa się zdarzy? To Corinne Michaels jakiej mi trzeba było ♥

  Presley, to młoda kobieta. Ma męża i dwójkę dzieci, dom i swój biznes. Wiedzie spokojne życie,  nie musząc troszczyć się o wydatki, ponieważ mąż zarabia na utrzymanie i kredyty. Jednak gdy mąż umiera do Presley dociera smutna prawda. Jest spłukana. Chce za wszelką cenę spłacić zadłużenia by zostać w mieście, jednak rzeczywistość puka do drzwi: kobieta nie da sobie rady. Musi wrócić do rodziców na farmę, gdzie wszystko przypomina jej o byłym narzeczonym i życiu jakie mogła wieść. Gdy się spotykają Presley czuje się okropnie. Jak on chce rozmawiać po tym wszystkim co się stało? Jednak mimo oporów wyjaśniają sobie błędy przeszłości, no ale właśnie, czy to ma szansę na coś więcej niż znajomość? Presley to mądra, dobra, kochająca matka dla swoich dzieci. Nie jest rozmemłaną wdową, która tylko użala się nad sobą. Jasne, opłakuje męża, czuje się samotna i zraniona, ale w tym wszystkim wie, że ma dzieci, ma dlakogo żyć i musi dla nich pozwolić sobie na szczęście. Rusza do przodu i to jest w niej najlepsze, bo to silna kobieta, która mimo wszystko, bierze życie jakie jest. 
     Zach, to facet, który lata temu zostawił Presley, dla swojej...KARIERY! Jednak kontuzja i problemy zdrowotne ojca, sprawiły, że wrócił do Tennessee. Teraz prowadzi farmę, ma przy sobie kobietę, jednak nie czuje do niej tak mocnych uczuć jak niegdyś do Presley. Gdy wraca ona, wraca wszystko co ich łączyło. Mężczyzna za wszelką cenę chce wyjaśnić z kobietą przeszłość i pragnie by ta dała mu drugą szansę. Uwielbia synów Presley i nawiązuje z nimi dobry kontakt. To facet, który pogubił się. Był młody i nie zdawał sobie sprawy z pewnych rzeczy. Czy teraz zasługuje na drugą szansę? To silny, wysportowany mężczyzna, który potrafi starać się o kobietę i pokazywać swoje uczucia. 
   Jednak tajemnice z przeszłości mogą negatywnie wpłynąć na ich świeżo odbudowaną relację. Czy mają szansę na miłość i szczęśliwe zakończenie? 

[...] Miłość nie daje spokoju tylko rośnie w siłę. [...] 

   Styl autorki jest taki jak zapamiętałam z poprzednich książek. Jest lekko, przyjemnie. Nie ma lania wody. Dialogi nie są wymuszone, a czasem docinki bohaterów śmieszą.  Uczucia jakimi częstuje nas autorka są prawdziwe, może niektórym dobrze znane. To może dziać się naprawdę. Nie mamy tutaj jakoś przesadnie dużo scen 18+, ale gdy już się zdarzą, są zrobione ze smakiem i powinny spodobać się każdemu. 
    Akcja ani nie pędzi, ani się nie wlecze. Wszystko jest dobrze zaplanowane i każde wydarzenie pociąga za sobą kolejne tworząc idealną całość. 
   Okładka jest piękna. To kobieta i mężczyzna na zielonym tle, które kojarzy się z nadzieją. Nadzieją na lepsze jutro. A środek jak zawsze jest cudowny. Odpowiednia czcionka do szybkiego czytania. Podział na rozdziały, które są krótkie. Brak błędów w tekście. - To wszystko sprawia, że z radością sięga się po tę książkę. 

Słuchaj, życie to hazadr. Grałaś kartami, które ci się trafiły i przegrałaś. To nie znaczy, że jesteś przegrana. To znaczy, że musisz znaleźć nowego krupiera.

    W książkach Corinne cudowne jest to, że z łatwością przenosimy się do świata przedstawionego, szybko wczuwamy się w emocje bohaterów, prosto możemy zobaczyć w danej sytuacji siebie. 
    I w tej książce, nie brak żałoby, nie brak straty, nie brak emocji. To coś co może przydarzyć się każdemu z nas, ale każdy inaczej sobie z tym radzi. Podoba mi się, że autorka nie zrobiła z bohaterki takiej płaczki, która nie radzi sobie po tak ogromnej stracie. Cieszę się, że pokazała, że coś się kończy, ale to nie powód, by zamykać się, by odpuszczać swoje życie na rzecz tego, które już w żaden sposób nie wróci. Znów pokazała nam, że kobiety są w stanie znieść na prawdę dużo. Jasne, mamy gorsze dni, trzeba przeżyć swoją żałobę, ale pokazuje, jak z dnia na dzień może być coraz lepiej, jak można sobie z tym radzić w małych krokach.

   Ta powieść jest życiowa, jest smutna, przejmująca, ale prosta. Może i przewidywalna, ale uwielbiam takie książki, więc podobało mi się w jakim kierunku zmierzała akcja. 
    To życiowa, pełna zwrotów akcji książka o wybaczaniu, drugich szansach, miłości nie tylko tej do drugiego człowieka, ale i do synów. To dwie różne, ale tak piękne miłości, które autorka zawarła w tej powieści. Wiecie, był moment, gdzie bohaterka chciała chronić swoich synów i to wycisnęło mi łzy z oczu. Wiele było takich momentów, ale jako matka te rozumiałam doskonale. To były 11 letnie dzieci. Dzieci, które straciły ojca. 
    Ja polecam Wam ją serdecznie, bo warto!



Bóg zsyła na nas tylko tyle, ile jesteśmy w stanie udźwignąć. 

Słowa mężczyzny są tak prawdziwe, jak uczynki, którymi je popiera. 

Za możliwość poznania tej cudownej książki serdecznie dziękuje Wydawnictwu 



12 komentarzy:

  1. Książka raczej nie dla mnie, nie mój klimat ale myślę, że nie jedną osobę zainteresuje taka fabuła ;) Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwisko pozytywnie mi się kojarzy. Jej poprzednie książki wywarły ogromnie pozytywne wrażenie na czytelnikach. Może w końcu sięgnę po pióro Michaels.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja, a właśnie tworzę listę książek, która mam przeczytać. Dzięki za ten post, bardzo mi pomogłas. Pozdrawiam, www.pisanepedzlem.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka dni temu kupiłam tę książkę. Jestem jej bardzo ciekawa.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka dni temu również przeczytałam tę powieść i także bardzo ją polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Również serdecznie polecam! Jest cudowna! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chciałabym przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie zapowiadająca się lektura :) Dzięki za recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak naprawdę mogłabym przeczytać, bo naprawdę udowodniłaś, że warto. Cieszę się, że ta kobieta jest taką badass, że idzie do przodu. Jednak odpuszczę ją sobą, bo ostatnio podobna tematyka do tej mnie trochę wynudziła i teraz bardziej się kieruję na fantastykę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piekny tytul i piekna okladka. Widze, ze rowniez historia jest w moim guscie :D jak zwykle kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ ta okładka jest śliczna! Na żywo pewnie wygląda jeszcze lepiej. Książkę czytałam już kilka miesięcy temu, kiedy to naszła mnie "faza" na twórczość Corinne, ale była przepiękna i pełna emocji. Wspominam ją sobie dobrze, zresztą jak wszystko, co wychodzi spod pióra Pani Michaels.

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam jeszcze twórczości autorki. Wszystko przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger