poniedziałek, 26 listopada 2018

To nie ja, kochanie - Tillie Cole



Grzeszenie nigdy nie było tak dobre.


Tytuł: To nie ja, kochanie
Seria: Kaci Hadesa (Tom 1)
Autor: Tillie Cole
Tłumaczenie: Grzegorz Rejs
Gatunek: Literatura obyczajowa i romans
Bohaterka/Bohater: Salome (Mae)/River(Styx)
Liczba stron: 375
Liczba rozdziałów: 26
Narracja: Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Editio Red

    Kiedy spotykasz kogoś z innego świata, wszystko się zmienia. Nawet jeśli od razu nie zdajesz sobie z tego sprawę i po prostu postanawiasz żyć jak dotychczas, niewytłumaczalna tęsknota uświadamia Ci, że jest inaczej.
Salome zwana Mae, krucha piękność, jedna z Przeklętych, została przeznaczona na żonę samego Proroka Dawida. Ta dziewczyna o bladobłękitnych oczach wilka miała dość odwagi i determinacji, aby uciec przed zniewoleniem i cierpieniem. I River zwany Styksem, Milczącym Katem, szef gangu motocyklowego handlującego bronią. Odkąd pamięta, musiał walczyć: z własnym głosem, słabością, z innymi gangsterami, a nawet z braćmi ze swego klanu. Salome i River spotkali się dawno temu, gdy młody gangster znalazł ciężko ranną dziewczynę i postanowił ją ratować. Niedługo potem okazało się, że więź, która połączyła dwoje dzieci z innych światów, jednak istnieje i przetrwa wszystkie przeciwności losu...
     „To nie ja, kochanie” to niezwykle wciągająca opowieść o uczuciu, które rozkwitło wbrew wszystkiemu. Wbrew zasadom okrutnej sekty i bestialstwu jej apostołów. Wbrew regułom półświatka, którymi kierował się klan gangsterów. Biorąc do ręki tę książkę, poznasz historię dwojga młodych ludzi i ich zakazanej miłości, namiętności i tęsknoty. Przeczytasz historię o wielkiej, przemożnej sile, która każe pokonywać przeszkody i wychodzić poza własne ograniczenia — tylko i wyłącznie dla tej jedynej, ukochanej istoty, która choć z innego świata, jest bliższa od braci, sióstr, klanu i rodziny.
Gdy miłość przybywa z innego świata...

(Opis z Lubimy Czytać) 

Największą sztuczką diabła było to, że udało mu się przekonać świat, że nie istnieje.

    Księgarnie nie długo opanuje 4 tom Katów, a ja dopiero przeczytałam pierwszy! Ale wow...co to było.

    Styl autorki jest prosty i przystępny dla każdego. Mamy tutaj mnóstwo wulgaryzmów i scen 18+, więc książka nie nadaje się dla młodszych czytelników, ale to nie zmienia faktu, że wszystko było ze smakiem i nie było odpychające. 
    Akcja ani na moment nie zwalnia. Co chwilę coś się dzieje i nie ma chwili nudy. Wydarzenia zazębiają się ze sobą, tworząc idealną całość. 
    Okładka jest piękna, mroczna. Mężczyzna na Harleyu i kobieta w białej sukni. Dobrze pasuje do historii. Błędów w druku nie znalazłam. Tekst podzielony na rozdziały, w których poznajemy perspektywę i Mae i Styxa. Czcionka niestety jest mniejsza niż zwykle, ale mimo wszystko dało się czytać. Szkoda, że okładka nie ma skrzydełek, bo jest podatna na zniszczenia :( Ale całość jest piękna. 

Przytuliłem sukę do piersi. Jakaś dziwna zaborczość zawładnęła moim umysłem, moim ciałem... I pierdoloną duszą.


Za zdjęcie dziękuje Ani z bloga W oceanie słów ♥ Kocham ♥

    Mae to dziewczyna, która żyje w pewnej społeczności. Nie opuszcza jej murów i mimo iż ma 23 lata nie wie o świecie zewnętrznym kompletnie nic. Jest zagubiona, przestraszona. Ale żyjąc w społeczności strach był na porządku dziennym. Miała 2 siostry i bliską przyjaciółkę, a mimo to czuła się samotna, ponieważ żyła w odosobnieniu. Nowy świat w jakim się znajduje przytłacza ją, ale pragnie w nim zostać, by poczuć się wolną. Jest piękną, ale poranioną fizycznie i psychicznie dziewczyną. To postać, której się współczuje, ale która też dobywa nasze serce. Czy w nowym świecie odnajdzie spokój i może miłość? Czy świat który do tej pory znała upomni się o nią? 
   Styx, to jeden z Katów Hadesa. Milczący kat, jak zwykli go nazywać. Nie mówi. Posługuje się językiem migowym. Jedynymi osobami, przy których może rozmawiać, to nie żyjący już ojciec, Ky oraz dziewczynka, którą poznał 15 lat temu. Teraz gdy na jego drodze staje piękna Mae, wszystko zaczyna się zmieniać. Styx odnajduje w sobie coś, czego nigdy wcześniej nie czuł, ale czy jest na to gotowy? Czy jest gotowy stawić czoła wszystkim przeciwnością?

Jest w Tobie światło, Styx. Czuję, że się przebija jak promienie południowego słońca. Jest piękne. Jesteś dobrym człowiekiem.

   Ta książka jest piękna, ale straszna. Na samym początku w słowach od autorki dowiadujemy się, że rzeczy opisane w książce mogły mieć miejsce naprawdę (np dane sekty czy ich praktyki). I mając świadomość tego, czytając książkę, byłam w takim szoku, że czasem po prostu musiałam ją odłożyć na bok, by ochłonąć. To co ludzie mają w głowach, jak manipulują Biblią, jak robią pranie mózgu innym, by osiągnąć korzyści dla siebie jest wprost nie do uwierzenia. Ja wiem, że niektóre z tych rzeczy autorka przekoloryzowała, ale też wiadomo co się na świecie dzieje i o matko kochana, to takie straszne. Zastanawiam się dokąd zmierza ludzkość w takim wypadku, bo to na prawdę jakieś wariactwo.
    Historia Mae i Styxa jest piękna, jest szczera, ale pełna cierpienia i bólu. Nie mieli w życiu łatwo. Mae jest zraniona w każdy możliwy sposób i Styx musi stać się zupełnie innym człowiekiem, by dodatkowo nie sprawiać jej przykrości. Jednak jak ma taki być, skoro był wychowany na zabijakę, robi szemrane interesy, jest brutalny i gustuje w klubowych dziewczynach. Dla niego to też jest trudne, ale stara się i to jest w tym wszystkim takie mocne. 
    Wiecie co, jestem ogromnie ciekawa kolejnych tomów, kolejnych bohaterów i ich przygód. Bo mimo okropnego świata, to świat do którego łatwo wejść i stać się jego częścią. Manipuluje ona uczuciami i to skrajnymi, poprzez strach i radość, ale w tym wszystkim właśnie o to chodzi, by się zakochać. I ja dałam się jej porwać i cieszę się ogromnie, że Ania z bloga W Oceanie Słów  mi ją poleciła i jakoby zmusiła bym w końcu ją przeczytała. Teraz czeka na mnie 2 tom, który dostałam na urodziny, właśnie od Ani, a w domu czeka 3 tom, którego najbardziej jestem ciekawa <3 :D 
   Polecam Wam gorąco ♥ 
I zapraszam Was gorąco do dziewczyn W Oceanie Słów  bo są na prawdę dobre w tym co robią :D ♥

Nie można walczyć z przeznaczeniem(...) Teraz to wiem. Mamy już swoje ustalone miejsce we wszechświecie. I to, komu jesteśmy przeznaczeni, też jest już ustalone.

11 komentarzy:

  1. Czytałam inną książkę tej autorki i jestem zakochana w jej twórczości, więc na pewno te serią również przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się ogromnie, że Ci się podobała 😍 Musisz nadrobić, żebym miała z kim pogadać 😊 I to szybko, bo niedługo wychodzi 4 tom i nie dam Ci żyć, będę Cię nim gnębić 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam jak dotad o tej autorce jak i o jej książkach :/ Bardzo mnie zainteresowała ta książka �� Pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahhh bardzo bym chciała przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna seria, bardzo ją lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sobie odpuściłam tę serię. Jakoś mnie do niej akurat nie ciągnie :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi się pierwszy tom podobał, ale... czytałam też kiedyś podobną książkę o sekcie Mii Sheridan "Calder" i ta książka była piękna, jednak To nie ja kochanie.... nie wiem. Pierwszy tom był ok, jednak w drugim miałam naprawdę dość siedzenia w głowie głównej bohaterki. Męczyło mnie to po prostu. :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie poznam ten cykl 😀 przyda się na zimowe wieczory 😀

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam problem z tą serią, bo nie wiem, czy jest bardzo dobra czy bardzo zła. Generalnie pochłonęłam wszystkie tomy wydane na świecie w jakiś tydzień, ale z drugiej strony mam trochę zażaleń do autorki :P Nie mogę jednak zaprzeczyć, że wciąga i jestem ciekawa losów kolejnych bohaterów

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam to szmat czasu temu jako nieoficjalne tłumaczenie. Chyba nawet do połowy nie doczytałam xD Okropna była ta książka, ja rozumiem, że oparta na prawdziwym problemie, ale błagam, ona była ZBYT przekoloryzowana. Nie jest to powieść dla mnie i mam zamiar trzymać się z daleka zarówno od niej jak i reszty części :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger