piątek, 2 listopada 2018

Szara Wilczyca - James Oliver Curwood




Tytuł: Szara Wilczyca
Seria: Szara Wilczyca (Tom 1)
Autor: James Oliver Curwood
Tłumaczenie: Jerzy Marlicz
Gatunek: Przygodowa
Bohater/Bohaterka: Szara Wilczyca/ Kazan
Liczba stron: 260
Liczba rozdziałów: -
Wydawnictwo: Zysk i S-Ka 


Podróż śladami wilków.
    Kazan – mieszaniec psa rasy husky z wilkiem – oraz jego towarzyszka Szara Wilczyca przemierzają lasy i pustkowia Alaski, szukając schronienia i pożywienia oraz opiekując się sobą nawzajem.
    W surowym klimacie Ameryki Północnej czeka ich wiele niebezpieczeństw oraz wyzwań. Przyroda i cywilizacja pełne są wrogów, ale także niespodziewanych przyjaciół. Powieść Curwooda to historia wielkiej miłości, która zawsze zwycięża – w konfrontacji z człowiekiem, ze zwierzętami oraz z naturą.
    Nowe ilustrowane wydanie zachwyci wszystkich miłośników zwierząt i przygód. Dzięki tej książce dzieci docenią piękno dzikiej przyrody i nauczą się szacunku do sił natury. 

(Opis z Lubimy Czytać) 

Muszę Wam powiedzieć, że chciałam Wam przedstawić tę powieść w trochę innej formie niż dotychczas. Czytałam ją będąc dzieckiem, bo jak w opisie możecie zauważyć jest to nowe wydanie. Ale oba są dla mnie piękne, jedno przez twardą oprawę ze wstążką do zaznaczania i oczywiście obrazki, ale drugie jest piękne, ponieważ to książka mojego taty, którą czytałam jak zaczynałam swoją przygodę z literaturą, ale w niej też znajdziemy obrazki ♥

A więc zapraszam Was dzisiaj na wywiad z kimś kto przekona Was, że ta książka jest dobra dla każdego nie zależnie od płci czy wieku. 



Justyśka: W jakim wieku przeczytałeś tę książkę i dla jakiej grupy odbiorców jest przeznaczona? 
Tata: Przeczytałem ją po raz pierwszy w wieku 25 lat.  Można powiedzieć, że przeznaczona jest dla każdego czytelnika, niezależnie od wieku, który lubi tego rodzaju książki. Aczkolwiek może również zainteresować i wciągnąć każdego, kto lubi czytać i nie boi się nowości gatunkowych. 

Justyśka: Czy to jest Twoja pierwsza książka ze zwierzęcym bohaterem? Jak odbierasz tego typu książki?
Tata: Nie jest to pierwsza i sądzę, że nie ostatnia przeczytana książka, gdzie głównym bohaterem jest zwierzę. Takie książki odbieram bardzo pozytywnie i podobają mi się.

Justyśka: Jakie cechy mają bohaterowie i czy są inni niż ludzkie postaci?
Tata: Bohaterowie tych książek mają cechy pozytywne. Najczęściej jest to przywiązanie  i wierność swojemu panu, czy w przypadku Kazana pani, gdzie w późniejszym czasie jest ona rozdarta pomiędzy człowieka i drugie zwierzę tego samego gatunku. 

Justyśka: Opowiedz coś o akcji i stylu autora, bo przecież to coś ważnego w powieści.
Tata: Akcja wciąga już od pierwszej strony. To ciekawa, interesująca, a w pewnych momentach także dramatyczna historia. Styl autora jest prosty i przemawia do każdego nie ważne czy młodszego, czy starszego czytelnika. 

Justyśka: Dziękuje, że podzieliłeś się ze mną swoimi przeżyciami po przeczytaniu książki. 

   Na koniec chcę Wam powiedzieć, że to bardzo emocjonalna książka, która zaskakuje. Jest piękna, skłania do przemyśleń. To idealna książka dla młodszych odbiorców, ale i dla starszych. Jak widzicie mój tata czytał ją w wieku 25 lat, teraz ma trochę więcej i dalej go ta książka zachwyca. To nie jest coś obok czego można przejść obojętnie. 
   To książka, która pokazuje, że ludzie kochają, jak i nienawidzą zwierząt. Ale tak było dawniej i tak jest dzisiaj. To bardzo ważny temat, który zasługuje na to, by go zgłębić i zastanowić się nad swoim zachowaniem. 
   Polecam Wam ogromnie. Może to być piękny prezent dla każdego, bo nowe wydanie jest przepiękne. 

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Wydawnictwu 
 

10 komentarzy:

  1. Nie do końca do mnie przemawiały książki Curwooda w dzieciństwie, wydawały mi się zbyt surowe i okrutne, może powinnam spróbować jeszcze raz jako dorosła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam książek tego autora będąc dzieckiem. Dopiero niedawno sięgnęłam po "Szarą Wilczycę" i bardzo mi się podobała! Mam nadzieję, że więcej osób o niej usłyszy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo, też ją gdzieś miałam :D Co prawda jej nie czytałam, ale moja mama już chyba tak ;) Może się na nią skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba trochę przypomina książkę Londona "Biały Kieł"... Jak wpadnie w moje łapki to z chęcią przeczytam :)

    https://trzykropkiniezdecydowania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się bardzo ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No popatrz... A ja nawet nie wiedziałam, że istnieje taka książka, a po tym skromnym wywiadzie oraz kilku Twoich zdaniach stwierdzam, że muszę dać jej szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie książki! Przynoszą wiele niesamowitych wspomnień jak widzę!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie :D W dodatku te wstawki Taty :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę kupić ta książkę mojej Córce. Zapisuję. sama z miłą chęcią przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger