czwartek, 29 grudnia 2016

Przedpremierowo: Tajemne Miasto - C.J.Daugherty, Carina Rozenfeld

"Przeszłość nie ma znaczenia. - przypomniała sobie. - Przeszłość cię nie zrani, jeśli jej na to nie pozwolisz. Możesz uniknąć bólu, zapominając."
 
Tytuł: Tajemne Miasto (Tom2)
Cykl: Tajemny Ogień
Autor:  C.J.Daugherty, Carina Rozenfeld
Liczba stron: 336
Liczba rozdziałów: 39
Bohater/Bohaterka: Sacha/Taylor
Narracja: Trzecioosobowa
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
ISBN: 978-83-7515-421-4
DATA PREMIERY: 11 styczeń 2017
O KSIĄŻCE W SKRÓCIE
   Wielkimi krokami zbliżają się urodziny Sachy. Wszyscy zaangażowani w pomoc próbują znaleźć jakieś rozwiązanie by uratować chłopaka, jednak sytuacja jest skomplikowana. Na ratunek spieszy im niemiecki profesor, który wyczytując ze starej księgi jest pewien, że można uniknąć strasznego końca. Stawka za uratowanie Sachy jest ogromna, a szansa powodzenia znikoma. 
    Gdy nasi bohaterowie nie mogą czuć się już bezpiecznie w murach Oksfordu ruszają do miasteczka we Francji, gdzie wszystko się zaczęło. Niestety siły zła depczą im niebezpiecznie po piętach. Czy Taylor  zdoła odwrócić klątwę?
[...] Jesteśmy zbyt piękni, by umierać. No i zbyt mądrzy.
STYL
   Obie autorki i tym razem nie zawiodły. Nie czułam żadnego podziału na dwa odrębne style co na prawdę ułatwiało czytanie. Dopracowanie i lekkość sprawiały, że kartki przelatywały w mgnieniu oka. Pojawiało się kilka słów po francusku, które nie były tłumaczone, można było wyłapać je z kontekstu, ale czy to dobrze zrobiłam nie mam zielonego pojęcia, bo ten język mnie bardziej denerwuje niż przyciąga. 
AKCJA
   No i tu wreszcie było tak jak powinno być w pierwszym tomie. Akcja pędziła tu szybko, jedne wydarzenia pociągały za sobą kolejne przez co oderwanie się od książki było ciężkie bo chciało się dowiedzieć jak najszybciej co będzie dalej. 
BOHATEROWIE
    Niczym szczególnym się nie wyróżnili. Może poza tym, że ich wola walki była silniej odczuwalna niż w pierwszym tomie. Stali się bardziej tacy dorośli i stawiali czoła każdej przeciwności. Choć czasem było to trochę sztuczne. Nie zaskoczył mnie związek Taylor i Sachy bo wyczuwałam go w poprzednim tomie, a teraz nabrał tylko mocy prawnej, że tak to ujmę. Trochę mnie to szczerze wam powiem odstraszyło. No dobra czułam, ze tak będzie, ale się łudziłam, że a nóż jakaś wreszcie książka bez wątka miłosnego, a tu o masz. 
     Lou jak zwykle okazała się najlepszą postacią, ale i Al był taki cudowny :D Jedyny pozytywny facet w tej książce. Dobra dodaję go do Haremu ♥

WYDAWNICTWO
    Mimo wcześniejszych problemów ze zlokalizowaniem słowa "wściekało go ... " jako poprawnie zapisanego, okazało się, że wszystko z tym w porządku, toteż żadnych błędów nie znalazłam. 

OKŁADKA
     Mam e-booka, ale patrząc na internetowe zdjęcia, okładka utrzymana jest w takim samym klimacie. Na żywo na pewno będzie wyglądać dużo lepiej. 

PODSUMOWANIE
    Tom drugi okazał się o niebo lepszy od pierwszego. Oczywiście na początku jak to ja musiałam mieć opory, by w ogóle zacząć, ale już potem nie było źle. Moje problemy z "wściekało go ..." najpierw mnie lekko irytowały, bo rozumiałam znaczenie słowa, ale czy było ono poprawne? tego nie wiedziałam. Gdy okazało się, że tak już tylko z tego śmiałam i czytałam dalej. W całej książce najbardziej dobił mnie fakt, że ścigał ich potwór, a Sacha miał jeszcze czas żeby podziwiać kafelki na podłodze. No gdzie sens i logika?
    Jeśli ktoś przeczytał pierwszą część i ją polubił to w drugim tomie przepadnie totalnie. Dzieje się dużo, a czyta błyskawicznie przez co skończyć książkę można w jeden dzień. A jeśli zdarzy się ktoś kto jeszcze nie zna tej historii to warto przemęczyć poprzedniczkę, by w ta się spodobała.
     Książka dla każdego odbiorcy, który ma tylko ochotę na trochę fantastyki i szybszego bicia serca. 

Każdy potrzebuje kogoś, kto pomoże pozbierać potłuczone skorupy.
Tajemny ogień | Tajemne miasto
 
Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Wydawnictwu Otwartemu

 Recenzję znajdziecie również na:

9 komentarzy:

  1. Moja koleżanka zbiera tę serię, więc no, już niedługo będę mogła się zachwycać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Drugi tom jest naprawdę dobrą kontynuacją :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie czytałam, ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahhh.... muszę w końcu przeczytać te książkę! ♥
    Bardzo lubię historie tego typu, więc myślę że przypadnie mi do gustu ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle pozytywnych recenzji, obok tej książki nie da się przejść obojętnie ;) Z początku nie byłam do niej przekonana, bo dwa ostatnie tomy "Wybranych" spod pióra C.J.Daugherty nie przypadły mi do gustu, ale wygląda na to, że ta seria zapowiada się o wiele ciekawiej. Może sama w końcu skuszę się na ten pierwszy tom :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii ;/
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze słyszę :) Polecę ukochanemu, lubi taką tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, z tym "wściekało" to miałyśmy zabawę... :D Nawet mój brat się musiał zastanowić czy istnieje takie słowo... :P
    Ja widzę tę rozbieżność... :D I wolę część Sachy <3 Ale wiesz, to w pierwszym, bo drugiego jeszcze nie miałam okazji tknąć, ale bardzo chcę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger