poniedziałek, 26 lutego 2018

Papierowa Księżniczka - Erin Watt

Rozpacz zmusza nas do robienia szalonych rzeczy.


Tytuł: Papierowa Księżniczka 
Seria: Królewska (Tom 1)
Autor: Erin Watt 
Tłumaczenie: Maria Smulewska-Dziadosz
Gatunek: Literatura obyczajowa i romans
Bohater/Bohaterka: Ella
Liczba stron: 366
Liczba rozdziałów: 35
Narracja:  Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Otwarte
Książka bierze udział w wyzwaniu: 11/52 

Życie Elli Harper nie przypomina bajki – dziewczyna nie ma ojca, często przeprowadza się z miasta do miasta, ciężko pracuje i codziennie walczy, by związać koniec z końcem. Jedynie marzenia o lepszym jutrze podtrzymują ją na duchu. Czy jest szansa, aby się spełniły?
Nagle za sprawą członków rodziny Royal Ella trafia do świata bogactwa i luksusu. Nie wie jednak, że ta piękna otoczka skrywa niewyobrażalne zepsucie. Reed, jeden z pięciu braci, jest „perłą w koronie” rodu Royalów. Dziewczyna nie potrafi się oprzeć jego urokowi, lecz chłopak za wszelką cenę chce zniszczyć jej fascynację.
Stopniowo na jaw wychodzą rodzinne tajemnice, a Ella uświadamia sobie, że jest w stanie przetrwać wszystko – oprócz życia w pałacu Royalów.

Bestsellerowa Seria królewska teraz w Polsce! Uzależniająca, emocjonująca, zaskakująca... Wciąga w świat tajemnic, intryg i obsesji. Sprawia, że czytelnicy niecierpliwie czekają na kolejne tomy.  




Twoje życie się odmieniło, co? Jesteś niczym jakaś księżniczka z bajki. Ale bajki kłamią. Takie dziewczyny jak my zawsze zmieniają się po balu z powrotem w dynie.

Uwielbiam książki, gdzie możemy porównywać je do współczesnych baśni wiecie, że z Kopciuszka robią księżniczkę. Uwielbiam przemiany, te całe lubię, nie lubię wśród nowych osób. Takie książki pokazują mi, że świat jednak nie jest taki zły. O czym mówię? Zapraszam. 

Ella jest biedna. Nie ma ojca, a jej mama niedawno zmarła. Dziewczyna dawniej wiele się przeprowadzała, a gdy choroba zaczęła brać nad jej rodzicielką górę, zatrudniła się w barze ze striptizem. Może to nie jest odpowiednie zajęcie dla 15-latki, ale jakie miała wyjście, gdzie czynsz, opłaty i leczenie mamy było priorytetem? Gdy znajduje ją Callum Royal, Ella nie wie co o tym myśleć, nie ufa mu. Mężczyzna daje jej pieniądze, ale jedyne czego od niej wymaga to nauki, pójścia na studia i zdobycia należytego wykształcenia. Z biedy przenosi się do luksusów. Ma swoje łóżko, dach nad głową i 24/7 pełną lodówkę. Dla biednej dziewczyny to wielki szok. Nagle mieć tyle rzeczy, móc kupować drogie, markowe ubrania i nie przejmować się pieniędzmi. Jedyne co jest nie w porządku to synowie Royala. Wyniośli, wiecznie naburmuszeni. Ella nie ma z nimi łatwo, w szkole to oni dyktują warunki, więc chodzenie tam można by nazwać męką, ale dla Elli to tylko 2 lata. Dwa lata dzielą ją od wymarzonych studiów. Dwa lata wyśmiewania, by mieć lepszą przyszłość są niczym. 
Gideon, Reed, Easton, Sebastian i Sawyer - piątka braci. Każdy z nich jest praktycznie taki sam. Mają kasę od urodzenia, nie wiedzą co to bieda, nie znają czegoś takiego jak praca. W głowie im jedynie seks i zabawa, czasem hazard. Gideon jest najstarszy, jest na studiach i przyjeżdża od czasu do czasu. Jest trochę wycofany, ale jakoś mniej dokucza Elli.
Reed za to ciągle uprzykrza życie dziewczyny. Myśli, że ona w coś gra, a może to on prowadzi jakąś grę? Jest przystojny i zawrócił już  w głowie nie jednej. Najważniejsze dla niego jest dobre nazwisko rodziny, więc gdy ktoś ma coś do nich to zajmuje się tą sprawą. 
Easton, słodki i pomocny. Jako jedyny zbliżył się do Elli mimo zakazów Reeda. Od samego początku przypadł mi do gustu. Ich bliskość była dla mnie taka naturalna, piękna. Sama chciałabym mieć takiego brata, ale noo biorę go sobie na nowego męża :D
Bliźniaki, byli po prostu w tej książce. Ani nie byli wredni, ani specjalnie do Elli się nie zbliżyli. Ale też stanowili fajne połączenie w niejednej sytuacji ;) 
Callum Royal okazał się wspaniałym rodzicem zastępczym. Słuchał i mówił, a ponadto sam mierzył się ze swoimi problemami. Polubiłam go od razu, choć nie wiedziałam jakie będą jego intencje.

(...) ten dom to iluzja. Piękna błyskotka, sen, który Callum próbuje mi wcisnąć  w rzeczywistości równie trwały co papier. Na tym świecie żaden błysk nie jest wieczny.

Autorka wspaniale przedstawiła sytuacje rodzinne, intrygi oraz bohaterów. Nie zabrakło mi niczego w czytanej pozycji. Przez lekkość pióra, książkę dosłownie się połykało, ni się spostrzegłam już czytałam ostatni rozdział. Znajdziemy tutaj wulgaryzmy czy sceny erotyczne, jednak mnie się one podobały, pozwalały wczuć się w historię Elli i tego jaki ma wpływ oczernianie ludzi, bez ich poznania. 

Akcja jest wyważona, a wydarzenia następują po sobie. Niema tutaj lania wody, niedopowiedzeń. Wszystko mamy klarownie opisane, bez zbędnego rozdrabniania się na wielkie opisy. Dlatego uważam, że to ogromny plus tej powieści. 

... wystarczy tylko jedno jego słowo i będziesz niczym. Nic nie znaczącą. Niewidzialną. Albo jeszcze gorzej.

Okładka jest boska. Taka iście królewska. Złoto i korona, czy można chcieć czegoś więcej? Więcej takich pysznych okładek proszę, bo ta jest perełką. Uwielbiam czcionkę i rozplanowanie rozdziałów Wydawnictwa Otwartego, bo zawsze jest to zrobione na najwyższym poziomie. Czcionka ułatwia szybkie czytanie, a każdy rozdział zaczyna się od prawej strony, co jak wiecie dla mnie jest czymś wspaniałym.

Otworzyłam się przed nim i wyjawiłam swoje uczucia, a on kazał mi je zatrzymać. Zrobił to dość delikatnie, ale nawet czysty nóż potrafi zadać bolesną ranę.
To nie jest znów łatwa książka. Mamy tutaj do czynienia z przemocą psychiczną. Zawsze zastanawia mnie dlaczego bogaci ludzie mają przywileje i mogą bezkarnie wyśmiewać się z innych, biedniejszych osób. Na całe szczęście nasza główna bohaterka jest silna, ma dystans do takich ludzi i z łatwością potrafi odpowiedzieć, a nawet pokazać im co o nich myśli. Niestety często jest tak, że "ofiary" zamykają się z sobie, robią sobie różne krzywdy. Autorka przez książkę pokazała nam, że takie zachowanie dzieje się w codziennym życiu.
Podobał mi się cały zamysł powieści. Była lekka, przyjemna i z chęcią sięgnęłabym już po kolejny tom, dowiedzieć się co będzie dalej, bo autorka zakończyła w takim momencie, że serce pękło mi na milion małych kawałków i chyba tylko drugi tom jest w stanie posklejać je na nowo. Mam nadzieję, że poskleja, a nie roztrzaska mi go bardziej O.o :D 
Książka jest fenomenalna. Tak jak napisano na okładce, ja się pod tym podpisuje. Wiem, że są osoby, którym nie przypadła do gustu, ale trzeba podejść odpowiednio do niej i dać jej szansę. Co z tego, że są sceny 18+? Tylko tyle, żeby nie dawać jej dzieciakom. Mnie podobała się każda strona tej powieści. Zostałam wciągnięta do świata pieniędzy, władzy i intryg. Wszystko czego chciałam od tej powieści dostałam i to z nawiązką. 
Polecam ją Wam gorąco. Każdy zasługuje na szansę i jestem zdania, że ta książka też na takie zasługuje. 

Piekło nie zna furii gorszej niż kobieta wyszydzona, ni wbrew woli naćpana dziewczyna. 

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Wydawnictwu 

48 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie, że książka pokazuje takie sytuacje jak przemoc psychiczna, chętnie po nią kiedyś sięgnę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam sporo negatywnych opinii, a tu proszę. Jednak warto? :) Jestem ciekawa i myślę, że raczej po nią sięgnę.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo właśnie niestety jest złych opinii o tej książce, ale czytając ją jest na prawdę świetna :) Mogę polecić z ręką na sercu :)

      Usuń
  3. Okładka faktycznie jest boska, ale raczej nie sięgnę po tę powieść. Wydaje mi się, że nie jest to nic nowatorskiego, nic, czego bym już wcześniej gdzieś nie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jeszcze zmienisz zdanie, bo książka jest świetna :D

      Usuń
  4. Ja czuje się troszkę zdezorientowana. Czytalam wiele opinii negatywnych, a tutaj jednak piszesz, że warto. Chyba jednak sama muszę przeczytać i wyrobić sobie opinię ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam pojęcia dlaczego są negatywne opinie o tej książce, bo jest dobra :( Koniecznie przeczytaj :)

      Usuń
  5. Chętnie poznała bym historie Elli, lubię takie lekkie pozycje czytałam na jej temat wiele pozytywnych opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm, mam z tą książką taką karuzelę - raz chcę ją przeczytać, raz nie. Po Twojej recenzji jestem znacznie bardziej na TAK :) Ciekawie ją opisałaś.

    knigi-olgi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja i trudne książki? Kochanie, ty wiesz, że nie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa... Tobie się nie spodoba xD Zjadłabyś Elle na śniadanie xDD <3 Ale Cię kocham :D

      Usuń
  8. Też słyszałam negatywne opinie, ale skoro Ty zachwalasz to na pewno przeczytam :-* Tylko lepiej żeby mi się spodobała :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i tak ma być ;D
      Tobie się spodoba, na pewno :D

      Usuń
  9. Okładka rzeczywiście ładna. Ten tytuł mi się nie przewinął nigdzie, jeszcze się lepiej przyjrzę i być może przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi ciekawie, więc możliwe, że się skuszę. Może mi też się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, i mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu <3

      Usuń
  11. Ta książka zbiera ostatnio bardzo dużo skrajnych opinii, ale co dziwne, te wszystkie hejty jeszcze bardziej posysają moją ciekawość :D Muszę ją kiedyś przeczytać :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak samo miałam;D
      Dlatego warto spróbowac, bo widzisz mi się mega podobała :D

      Usuń
  12. Wiedziałam, że to będzie dobra historia! Koniecznie murzę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz :D Konicznie sięgaj, myślę, że Tobie też się spodoba :D

      Usuń
  13. Powiem Ci, że jestem jej ciekawa, choć spodziewałam się zgoła innej książki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zupełne nie moje klimaty (może wiek już nie ten ;) )

    OdpowiedzUsuń
  15. Mimo tego, że polecasz tę książkę, to nie przeczytam jej. Trafiłam na wiele negatywnych opinii i cytatów z tej powieści, które po prostu przeraziły mnie swoją głupotą. Dialogi tak puste i nienaturalne, że to się w głowie nie mieści. Słyszałam, że jest to książka szkodliwa i nie mam zamiaru się o tym przekonywać.
    Ale okładka rzeczywiście piękna.
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że negatywne opinie tak na Ciebie wpłynęły, ale rozumiem to :( Jednakże szkoda :(

      Usuń
  16. Nie jestem pewna czy to dla mnie, ale czasami lubię takie historie więc czemu nie :) Może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No i pięknie, narobiłam mi na tę książkę jeszcze większej ochoty niż miałam do tej pory! A jako, że serie o tych samych bohaterach muszę czytać w całości na raz, to sobie jeszcze poczekam :( Nie zaszkodzi jednak już się zaopatrzyć i dumnie postawić na półce z taką piękną okładką :) Nie mogę się doczekać aż przeczytam. Też napotkałam negatywne opinie, ale kompletnie mnie nie zraziły. Mam do tej powieści przeczucie i mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie sięgnij! :D Okładka czaruje po prostu swoim pięknem <3

      Usuń
  18. Księżniczka jest ukryta w każdej dziewczynie, jestem ciekawa, jak wygląda w tej wersji. I coś czuję, że będę musiała ukraść ci nowego męża, chyba że zostanie moim bratem, skoro odpuściłaś tę rolę :D
    Zapowiada się bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, kradnij mi męża ile chcesz, jest tego wart ;D
      Będziem się dzielić :D

      Usuń
  19. Na początku mnie odstręczała ta ksiązka, ale po Twojej recenzji myślę, że może, może się przemogę! No i okładka jest boska!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mnie zachęciłaś :) Już odkąd widziałam zapowiedź, byłam zaintrygowana tą historią i myślę, że na pewno ją przeczytam :)
    Zapraszam do siebie http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, strasznie się cieszę, bo książka jest tego warta :D

      Usuń
  21. Spodziewałam się po okładce czegoś zupełnie innego! Brzmi bardzo ciekawie, więc będę musiała się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wydaje się ciekawa - takie połączenie lekkiej, ale wartościowej powieści. Szybko się czyta, ale też skłania do refleksji. Powinna trafić w mój gust. Na pewno dam jej szanse :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Tobie może się spodobać :)
      Sięgaj po nią koniecznie :D

      Usuń
  23. Książka jest na mojej chciej-liście od momentu kiedy dopatrzyłam się jej na zagranicznym booktube :) Zbiera dość mieszane opinię ale mimo wszystko dam jej szansę :) Do tego okładka przyciąga mnie jak magnes *.*

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie rób mi takiej ochoty no! To też bym chciała przeczytać! :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdecydowanie za dużo tych książek aż nie wiadomo za co pierwsze się wziąć!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger