środa, 16 grudnia 2020

Wigilijne opowieści - Antologia




Tytuł: Wigilijne opowieści 

Seria:  -
Autor: Alek Rogoziński, Jacek Galiński, Małgorzata Oliwia Sobczak, Katarzyna Berenika Miszczuk, Magdalena Majcher, Agnieszka Litorowicz-Siegert, TomaszBetcher, Agnieszka Lis, Martyna Raduchowska, Karolina Głogowska, Milena Wójtowicz, Jagna Kaczmarska
Tłumaczenie:  -
Liczba stron: 430
Liczba rozdziałów: 
Gatunek: Literatura piękna
Bohater: 
Narracja: Trzecioosobowa
Wydawnictwo: W.A.B
Data premiery: 12.11.2020

Ocena: 8/10

12 opowiadań i 12 przepisów na popisowe świąteczne dania świetnych polskich autorów.

Ktoś zginie otruty barszczem wigilijnym, czyjaś paczka na święta zgubi się w paczkomacie, ktoś upuści karpia na tory tramwajowe, ktoś się nieszczęśliwie zakocha, do kogoś w zastępstwie Mikołaja przyjdzie diabeł, a ktoś inny odkupi swoje winy bohaterskim czynem. To wszystko w niesamowitym zbiorze wigilijnych opowieści okraszone smakowitymi przepisami pasującymi do treści opowiadań. Smakowite historie na każdy dzień adwentu.
(Opis z Lubimy Czytać) 

Styl autorów jest różny, jedne od razu przypadły mi do gustu, do innych musiałam przeczytać więcej stron, by się wczytać. 
Akcje opowiadań toczy się przed świętami, więc łatwo możemy wczuć się  w ten klimat. A wydarzenia nie są chaotyczne, tylko łączą się w całość. 
Okładka jest prosta, ale ładna. W środku mamy podział na rozdziały, krótką notkę o autorze oraz przepisy, które pasują do treści opowieści. 

Nie będę rozpisywać się o wszystkich opowiadaniach, bo to bez sensu. Ogólnie muszę Wam powiedzieć, że są bardzo różne, ale zabawne, są też poważne opowiadania. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Dzięki tym króciutkim formą, możemy poznać nowych autorów, ale i przenieść się do magicznego świata stworzonego, których akcja dzieje się w święta. 
Na moje wyróżnienie zasłużyło trzech autorów. 

Opowiadanie pani Agnieszki Lis, która oczarowała mnie książką "Blask choinki", więc zaczęłam od niego i przepadłam. "Tajemnica na słodko" tak nosi opowiadanie w antologii. Problemy nastolatek. Dwie siostry, kłótnie, ale i ich miłość do siebie. Było to świetne opowiadanie i naprawdę dobrze się przy nim bawiłam. 

Kolejne opowiadanie, którego byłam ciekawa, to "Sekretny składnik" od Alka Rogozińskiego. To było moje pierwsze spotkanie z autorem i wiem, że chcę więcej książek. Opowiadanie to było genialne! I jak już myślałam, że rozwiązałam zagadkę, to... bam i autor bardzo mnie zaskoczył! 

I moja perełka. "Gdzie Mikołaj nie może... tam diała pośle" Katarzyny Bereniki Miszczuk. No na to czekałam po prostu odkąd przeczytałam ostatni tom serii Diabelskiej! Jestem tak podekscytowana tym opowiadaniem, aż do teraz. Uwielbiam Azazela i oddanie mu tego opowiadania, było strzałem w dziesiątkę! 

Także jak widzicie ja mam swoich ulubieńców, ale i pozostałe opowiadania miały coś w sobie. Jeśli macie ochotę poznać nowych autorów, przenieść się w czas świąt i przyrządzić jakiś może inny przepis na święta, to serdecznie zachęcam do czytania. Ja na przykład będę robić Ajerkoniak Diabła Azazela ♥ 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu 

1 komentarz:

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger