piątek, 7 maja 2021

[PRZEDPREMIEROWO] : Odwet. Zemsta ważniejsza niż życie - Darcy Trigovise [PATRONAT]

  

Cisza jest najlepszą odpowiedzią na tak wiele pytań. 



Tytuł
: Odwet. Zemsta ważniejsza niż życie 

Seria  - 
AutorDarcy Trigovise
Tłumaczenie-
Liczba stron: 250
Liczba rozdziałów: 40
GatunekLiteratura obyczajowa, romans
Bohater: Ariana, Cornelius
NarracjaPierwszoosobowa
WydawnictwoWasPos
Data premiery: 21.05.2021

Ocena: 10/10

Nigdy nie byłem dobrym człowiekiem.
Kradłem, piłem, imprezowałem – to był sens mojego życia. To wszystko skończyło się pewnej nocy, kiedy napad nie przebiegł zgodnie z planem, a rano obudziłem się z raną od noża i kajdankami na rękach. Dziesięć lat. Spędziłem dziesięć lat w więzieniu. Przetrwałem tylko dzięki planowaniu zemsty. Nie byłem już tym samym chłopakiem. Sensem mojego życia stał się odwet na tych, którzy niegdyś byli mi jak bracia...
Zawsze byłam dobrą dziewczyną.
Uczyłam się, byłam grzeczna, uprzejma i optymistycznie patrzyłam w przyszłość. Później trafiłam na złego mężczyznę. Mężczyznę, który miał mnie kochać i chronić, a jednak to ja musiałam chronić przed nim siebie oraz nasze dzieci. Dwanaście lat. To trwało dwanaście lat, zanim los się do mnie uśmiechnął. Ale zmieniłam się. Nie byłam już tą samą dziewczyną. Sensem mojego życia stały się dzieci i zapewnienie im wszystkiego, czego potrzebują. Wtedy znów trafiłam na złego mężczyznę...
Nienawiść, niechęć, pożądanie, miłość. Cięte riposty i odrobina humoru.
Dwie skrzywdzone dusze. Dwa złamane serca. Jedna miłość i jedna zemsta, która może zniszczyć wszystko...
(Opis z Lubimy Czytać) 

Nie ma nic złego ani dziwnego w tym, co czujesz. Uważam, że to pokazuje, jaki jest dla ciebie ważny. [...]. Miłość jest bezinteresowna. Jest siłą, któreś przezwycięża wszystko,co staje na twojej drodze. [...] 

Ariana w swoim życiu przeszła naprawdę dużo. Myślała, że chłopak poznany w szkole będzie wspaniały i będzie tym jedynym. Prawda wygląda zupełnie inaczej. Zamiast bezpieczeństwa serwował jej ból psychiczny i fizyczny. Zastraszana z dwójką bliźniaków nie wiedziała, co ma zrobić. Mając przy sobie kochających dziadków udaje jej się stanąć na nogi. Ale wszystko komplikuje pojawienie się Corneliusa w ich rodzinnej firmie. Czy ich relacje z zimnych przejdą na wyższy poziom?

Cornelius to chłopak, który w życiu nie doświadczył miłości rodziców, a tylko mierzył się z ich alkoholizmem. Jako nastolatek wpadł w szemrane towarzystwo, które doprowadziło go do więzienia. Odsiedział swoje i wyszedł warunkowo. Ale kto da pracę kryminaliście? Z pomocą przyszedł mu dziadek Ariany, ale jaki ma ukryty cel?

Ariana to skrzywdzona, nieufna kobieta, która stroni od mężczyzn i wręcz na nich warczy. Dlatego tak denerwuje ją Cornelius i jego pojawienie się w jej życiu. Jednak nie denerwowała mnie swoim zachowaniem. Starała się zbudować dzieciom szczęśliwy dom pomimo iż wiele wycierpieli. Cornelius to spokojny, milczący mężczyzna, którego celem jest zemsta.

Styl autorki jest lekki, przyjemny. Piszę prosto. Nie ma tu zbędnych opisów, a dialogi są naturalne nie wymuszone. 

Akcja powieści toczy się własnym sookijym rytmem, który się nie wlecze. Wydarzenia zazębiają się że sobą tworząc całość. 

Okładka jest boska i idealnie pasuje do treści. W środku mmay podział na rozdziały z perspektywy obojga bohaterów. 

Ta powieść dosłownie złamała mi serduszko i to nie raz! Tyle emocji, które mi tutaj towarzyszyło... Wypisywała bym je do wieczora. Uśmiech, przerażenie, smutek to tylko część z nich. Darcy stworzyła taki świat, od którego nie mogłam się oderwać.

Postawiła w swojej powieści na kryminalistę. Cornelius to świetnie wykreowana postać. Autorka pokazała nam, że każdemu należy się druga szansa, bo czasem ta pomocna dłoń pomoże komuś dojść do czegoś. I nie należy też oceniać nikogo po jego przeszłości. Podobało mi się też to, że Cornelius był taki wytrwały, nieugięty i gdy poznał Ariane nie rzucił swoich planów, a dążył do ich realizacji. No naprawdę wielki plus, że nie stał się taka ciepłą kluchą.

Autorka stworzyła piękną, wzruszającą powieść o tym, że każdy w życiu potrzebuje drugiej osoby, drugiej szansy i przede wszystkim szczęścia i miłości. Coś co powinno być tak naturalne i normalne, nie każdemu jest dane.

To książka, która was złamie, ale i poskleja na nowo. Tylko czy trwale. Polecam Wam z całego serca. Przeżyjecie niezapomnianą historię, do której będziecie chcieć wracać, która was oczaruje i nie będziecie mogli przestać o niej myśleć. Gwarantuje wam świetną lekturę. Polecam całym sercem. 

[...] Może masz rację. Na pewno ją masz mówiąc, że nie można zmusić nikogo do miłości. Ale moim zdaniem najważniejsze w tym momencie jest to, że Ty wiesz, co czujez. [...] 

Kochana! ❤️ Z robiłaś z moim serduszkiem wiele rzeczy i dziękuję Ci za te niesamowita historię. Dziękuję, że mogę być jej patronką. Gratuluję i życzę Ci mnóstwa sukcesów i kolejnych tak cudownych powieści. Kocham 😍 ❤️ 

1 komentarz:

  1. Po przeczytaniu Twojej recenzji, mam wielką ochotę na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger