poniedziałek, 3 kwietnia 2023

Po tamtej stronie piekła - Tomasz Betcher


Tytuł: Po tamtej stronie piekła

Seria: Po tamtej stronie chmur (Tom 2)
Autor: Tomasz Betcher
Tłumaczenie: - 
Gatunek: Literatura obyczajowa, romans 
Bohater/Bohaterka: Bruno, Teodor, Magda, Wika...  
Narracja: Pierwszoosobowa
Liczba stron: 380
Liczba rozdziałów: 27
Wydawnictwo: W.A.B.
Ocena: 10/10

Premiera: 22.03.2023

Drugi tom emocjonującej sagi sięgającej czasów drugiej wojny światowej. O bliznach, które noszą ci, którzy przeżyli. O tym, że o pewnych sprawach nigdy nie da się zapomnieć. O miłości, której siła pozwala dokonywać niemożliwego. I o kolejnych pokoleniach, nieświadomych, jak wielki wpływ na ich życie mają wydarzenia sprzed kilkudziesięciu lat.
(Opis z Lubimy Czytać) 



Styl autora jest lekki, przyjemny. Nie ma tu zbędnych opisów, wszystko jest napisane prostym, przystępnym językiem, dla każdego czytelnika. Mamy sporo niemieckich wtrąceń w tekście, które w przypisach są opisane, a przez co doskonale oddają klimat wojenny.

Akcja jest wartka, spójna. Nie zgubimy się w wydarzeniach, bo idealnie się ze sobą łączą.

Okładka jest piękna i pasuje do poprzedniczki. W środku mamy podział na rozdziały, a te z kolei dzielą się na przeszłość (II Wojnę Światową) oraz teraźniejszość. 

Na drugi tom wzruszającej i pięknej historii przyszło nam czekać prawie rok. Niecierpliwość mieszała się z ekscytacją i gdy w końcu ujrzałam magiczne słowa "Data premiery: 22 marzec" oszalałam z zachwytu. Dlaczego? Ponieważ "Po tamtej stronie chmur" skończyło się tak, że po prostu nie mogłam doczekać się, aż wszystkie karty zostaną odkryte, aż znów przeniesiemy się do świata bohaterów i poznamy ich jeszcze lepiej. Ale tak jak w przypadku pierwszego tomu, ten kończy się w takim momencie, że ja nie wiem jak wytrzymam do kolejnego tomu! 

Ta powieść mną zawładnęła. Toczy się dwutorowo. Mamy teraźniejszość i mamy czasy II Wojny Światowej. Przeżywamy tę powieść ogromnie, bo to jaki reaserch zrobił autor, jak ogromnie się do tego przygotował i przedstawił nam brutalny świat wojny, w taki sposób, że chciało się to czytać, a jednocześnie ściskało człowieka w środku, łzy napływały do oczu i po prostu ciężko było zebrać myśli. A więc tak, ta książka jest kawałkiem historii, która została doskonale przedstawiona. 

Do tego mamy teraźniejszość. Dziadka Edwarda i zajmującą się nim wnuczkę Magdę oraz Wiktorię, która wpakowała się w niezłe bagno. Jestem ciekawa jak wątek sióstr się skończy. Ale jednocześnie jestem też ciekawa, czy tajemnica z pierwszego tomu i mój tok myślenia się pokryją. No już bym chciała to wiedzieć! 

Książka ta wywołuje masę emocji. Nie ma w niej czasu na nudę, bo cały czas jesteśmy wciągani do tego świata, przez kolejne wydarzenia. Dla mnie jest to historia idealna. Myślę, że spodobać się może zarówno fanom historii, jak i kompletnym laikom. No i oczywiście bez względu na płeć. Sama niebawem oddam książkę w ręce taty, który również nie mógł się doczekać kolejnego tomu i wiem, że i jemu się spodoba. Ja jestem zakochana! Cudowna, godna polecenia książka! Czytajcie śmiało! Polecam gorąco!!

Współpraca reklamowa z W.A.B

2 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale wkrótce nadrobię zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam powieści z drugą wojną światową w tle. Lubię gdy akacja toczy się dwutorowo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger