piątek, 22 czerwca 2018

Marionetka - Amo Jones


 Ludzkie uczucia są nieprzewidywalne. Potrafią zaślepić nawet tych najbystrzejszych i kazać im sądzić, że ktoś nie postąpi źle, ale ludzie zawsze będą tak postępować. [...]


Tytuł: Marionetka
Seria: Elite King's Club (Tom 2)
Autor: Amo Jones
Tłumaczenie: Monika Wiśniewska
Gatunek: Literatura obyczajowa i romans
Bohater/Bohaterka: Madie
Liczba stron: 333
Liczba rozdziałów: 22
Narracja:  Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Kobiece
Książka bierze udział w wyzwaniu: 47/52

Madison Montgomery musi uciekać. Została zdradzona, upokorzona i poznała sekrety chłopaków z Elite Kings Club. Zostało jej bardzo mało czasu. Jeden zły krok, jedna zła decyzja mogą sprawić, że dziewczyna zniknie na zawsze.

Pomoc przychodzi z niespodziewanej strony. Madison zdobywa fałszywe dokumenty i szybko opuszcza kraj. W ucieczce towarzyszy jej najlepsza przyjaciółka, która też nie ma nic do stracenia. Dziewczyny będą szukały bezpiecznego miejsca jak najdalej od „Królów”, a w szczególności od jednego z nich.

Od tej chwili Madison będzie musiała uważać i stale oglądać się za siebie. Jednak czy podróż na koniec świata wystarczy? Jak długo będzie ignorować uczucie, które zrodziło się do bardzo złego chłopaka?

Kontynuacja jednego z najbardziej mrocznych romansów z półki dark. Fascynująca, igrająca z zasadami moralnymi historia, której nie można odłożyć nawet na chwilę!

(Opis z Lubimy Czytać)

Wiedza nie jest siłą. Wiedza w tym świecie może być bronią albo powodem. [...]


Srebrny Łabędź to dla mnie sztos, ale Marionetka świetnie jej dorównuje. Mimo, że nadal jest wiele kwestii bez wyjaśnienia, to to co działo się w 2 tomie jest przerażające, podniecające i genialne. 

Madison nadal pozostaje nieświadoma w kilku kwestiach chociaż dowiaduje się znacznie więcej, więcej rozumie, ale przez to więcej zwala się jej na głowę. To dziewczyna z pazurem, który zyskała w pierwszym tomie i w drugim nic nie straciła. Jest odważna, czasem impulsywna, pyskata. Ale wszystko to sprawia, ze ja lubię. A to, że jest napalona na Bishopa czy Nate? Cóż, mi nie przeszkadzało. 
Bishop natomiast trochę się rehabilituje w tym tomie. Jest mniej takim dupkiem, choć nadal nim jest. Jednak lubię go mimo wszystkich tych niespodzianek, które robi Madi. 

Tylko ty widzisz światło tam, gdzie inni widzą mrok, Madison.

Autorka i w tym tomie nie szczędzi nam pikantnego seksu, wulgaryzmów. Za to nie znajdziemy tu długich opisów, a dialogi są naturalne i czasami zabawne. 
Akcja pędzi swoim rytmem, ale ani szybko ani wolno. Jest dobrze wyważona, a wydarzenia zazębiają się tworząc idealna całość. 
Okładka mimo iż ta Marionetka jest do tytułu i treści adekwatna, to jakoś tak jest bardziej tajemnicza, mroczna. Pierwszy Tom i jego okładka bardziej przypadli mi do gustu. Tutaj też znajdziemy każdy rozdział na czarnym tle, a podrozdziały maja piórko, choć takich sytuacji jest tutaj stanowczo mniej. 
Błędów w druku nie znalazłam, tekst przejrzysty z czcionką ułatwiająca szybkie czytanie. 


Wszyscy tracimy rozum, mała, ale to właśnie dzięki temu odnaleźliśmy się nawzajem. Wszyscy jesteśmy zagubieni, ale przynajmniej na tej samej ulicy. 

   Mówią, że kolejne tomy zawsze już nie są tak dobre jak pierwsze, ale tutaj mamy doskonały przykład na to, że i drugi Tom może być świetny. Brutalność Królów miesza się z delikatnością Madison. 
   Nadal ktoś czyha na jej śmierć, ale czy Królewskim może ufać? Cóż tego do końca nie można być pewnym. Ten Tom jednak pokazuje nam jakimi prawami radzi się ten inny świat, do czego zdolni są ludzie. Madison czyta pewną książkę, z której najwięcej się dowiaduję, bo nikt nie spieszy z wyjaśnieniami. Chwilami miałam dość, chciałam wszystko mieć podane na tacy, jednak autorka ma względem nas, czytelników inne plany. Stopniowo buduje napięcie, wyjaśnia tylko trochę pozostawiając nam wyobraźnię wolną do popisów.
   Nasze serce bije szybciej przez różne zwroty akcji. Ale i także pod wpływem królów. To książka, która rozpali wasze myśli, która wryje się w wasz umysł na bardzo długo. Przez nią nie będziecie mogli spać, czytając zaopatrzcie się w jedzenie bo do póki nie skończycie ciężko się od niej oderwać. Ta książka to petarda. Czytając koniec chciałam krzyczeć, że tak nie można, że tak się książki nie kończy, nie zostawia się czytelnika z rozbitym sercem! No halo! Już nie mogę doczekać się 3 tomu. Chcę wiedzieć wszystko o tym świecie. I chce wiedzieć czy Madi w końcu uda się znaleźć prawdziwa miłość?

Urzekająca niczym unoszący się na wodzie łabędź, lecz równie niebezpieczna, jak srebrny pocisk.

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Wydawnictwu 
 

11 komentarzy:

  1. Pierwszy tom kompletnie mi się nie podobał - strasznie męczyłam się podczas czytania, a niektóre sceny były według mnie wręcz niesmaczne, dlatego odpuszczam sobie Marionetkę, nie chcę kontynuować tej serii. :/
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo opisowa recenzja! Choć książki nie czytałem, to jednak widać, że wywołała w Tobie naprawdę silne odczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie,że Ci się podobało. Ja jednak na ten moment nie mam tego cyklu w planach.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow książka bardzo mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oryginalna seria, ale ja ją bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, pierwsze slysze o tej serii :-]

    OdpowiedzUsuń
  7. haha ta książka jest boska, to fakt. :D Bishop, trochę lepszy w tej książce jest, bardziej mu zaufałam. I też czasami chciałam mieć wszystko podane na tacy, ale cóż zrobimy? Nie mogę się doczekać kolejnych tomów. :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie, kolejna seria, która jest tak niezwykła, że chciałabym ją przeczytać, ale nie mam kiedy. Dlaczego w czasie czytania czas nie zwalnia?
    Świat z tej serii jest interesujący, szczególnie Królewscy...
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta seria jest cudowna! Zbiera mnóstwo negatywnych opinii, ale mnie się podobała :D Z niecierpliwością przebieram nogami na trzeci tom :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie pierwszy tom był mega rozczarowaniem :( Jedyny plus to okładki - totalnie w moim stylu i tylko dla nich, chcę mieć kolejne tomy na półce - oraz to, że bardzo szybko się ją czytało. Po za tym plusów brak. Potencjał był ogromny, ale wykonanie bardzo słabe. Mimo to myślę, że sięgnę po Marionetkę, bo w jakiś pokręcony sposób, coś mnie do niej ciągnie. Chyba przekonuje mnie to, że szybko się czyta, więc czasu wiele nie stracę. Nie nastawiam się natomiast na fajerwerki i że będzie lepsza od jedynki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger