piątek, 31 sierpnia 2018

Elementals. Krew Hydry - Michelle Madow


 [...] Przeszliśmy razem wystarczająco wiele, bym wiedział, że mogę ci ufać.


Tytuł: Elementals. Krew Hydry
Seria:  Elementals (Tom 2)
Autor: Michelle Madow
Tłumaczenie: Daria Kuczyńska - Szymala
Gatunek: Fantastyka
Bohater/Bohaterka: Nicole
Liczba stron: 285
Liczba rozdziałów: 51
Narracja: Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: Kobiece
Książka bierze udział w wyzwaniu: 65/52

    Nicole dowiaduje się kto jest jej prawdziwym ojcem, a Blake zrywa z Danielle. W tym samym czasie drużyna Elementals zaczyna intensywnie trenować, aby mieć szansę na przeżycie kolejnego starcia z potworami z Kerberosu.
    Wkrótce w Księdze Cieni znajdują wskazówkę, która pozwoli im ocalić świat. Teraz Nicole, Blake, Danielle, Kate i Chris muszą ruszyć śladami Odyseusza, aby zebrać tajemnicze składniki, które pomogą im w unicestwieniu istot sprzymierzonych z Tytanami. Czy przeżyją niebezpieczną wyprawę w głąb greckich wierzeń?
     Michelle Madow po raz kolejny stawia przed czytelnikiem trudne pytania. Czy można poświęcić życie kilku osób, aby uratować wiele istnień? Czy niepodważalne szczęście jest zawsze dobrym rozwiązaniem? Czy zawarte przyjaźnie będą miały jakiekolwiek znaczenie, kiedy przyjdzie stawić czoła niebezpieczeństwu?

(Opis z Lubimy Czytać) 

[...] Nigdy bym nie pomyślała, że ludzie o tak różnym pochodzeniu i odmiennych wierzeniach mogą funkcjonować bez kłótni, ale tak właśnie było. I do tego znakomicie się bawili.

    Ta seria to coś niesamowitego. Wciąga, dostarcza wielu emocji. Ale czy jest lepsza od Percyego Jacksona? 

    
Nicole, to dziewczyna, która obdarzona jest mocą ducha. Dzięki temu może leczyć rany fizyczne. Z nią w walce, każdy ma szansę na przeżycie. Jednak Nicole ma pewną tajemnicę, której boi się wyjawić, nawet tym, którym powinna ufać. Jako jedna z pięciorga, jest odważna, choć nie impulsywna i wszystko woli przemyśleć kilka razy. Jest mądra, szczera i dobra. To pozytywna postać, która nie wkurza, a wręcz przeciwnie da się ją szybko polubić. 
    Blake, to seksowny, przystojny chłopak, który zawrócił w głowie naszej bohaterce, jednak nie mogą pozwolić sobie na więcej ze względu na Danielle, oraz powodzenie misji. Jest to odważny chłopak, który służy pomocą każdemu. 
    Danielle i Kate, to dwójka różnych dziewczyn. Pierwsza jest pewna siebie, można by rzec trochę wyniosła, a Kate to delikatna, skromna dziewczyna, która swoją wiedzą uczy nie tylko bohaterów, ale i nas.
    Chris, to postać, która za wiele się nie wychyla, ale w kryzysowych sytuacjach potrafi sprostać zadaniu. 
    Dodatkowo poznajemy dwójkę porywczych, sprytnych i aroganckich bohaterów jakimi są: Ethan i Rachael. Była sytuacja, gdzie mnie wkurzyli, jednak całość ich postaci trochę wniosła w życie naszej piątki. 

- Przyszedłeś tu, żeby sprowadzić na nas kłopoty? [...]
- Nie.  [...] Ponieważ łamiecie sobie tutaj reguły, postanowiłem do was dołączyć. [...]

    Styl autorki znów okazał się lekki i przyjemny. Nie było tutaj scen 18+, czy jakiś krwawych jatek, więc idealnie pasuje dla młodszych odbiorców. Mamy tutaj mitologię, szczególnie Odyseję i spotkamy Boga Olimpijskiego. 
    Akcja znów trwa dosłownie kilka tygodni. Tygodni pełnych niebezpiecznych misji. Nie sposób jest się tutaj nudzić, ponieważ co chwilę coś się dzieje. Nie mamy tutaj długich opisów, a akcja jest wyważona, a wydarzenia zazębiają się ze sobą, tworząc idealną całość.
    Okładka tego tomu, to mężczyzna i jego symbol: Ogień. To hipnotyzująca, prosta, a zarazem magiczna okładka, która przyciąga wzrok i nie pozwala przejść obok niej obojętnie.
     Błędów w druku nie znalazłam. Czcionka idealna do szybkiego czytania. Mamy tutaj rozdziały, które dodatkowo posiadają obrazek, przy nich. 
 

   Sięgając po tę książkę miałam ciarki na rękach. Jak najszybciej chciałam wczytać się w tę historię i dowiedzieć się czegoś nowego. Oczywiście prócz mitologii przeżyłam pełną emocji podróż do Grecji, gdzie nasi bohaterowie mieli wykonać z pozoru łatwe zadania (no oprócz zabicia Hydry.), ale jak wiadomo, nic nigdy nie idzie po naszej myśli.
    Oczywiście znajdziemy tutaj walkę dobra ze złem, które ciągle czyha uśpione i czeka, by zaatakować.  Ale i dowiemy się, czy nasi bohaterowie są w stanie poświęcić innych ludzi, by ich misja ocaliła wiele istnień. 
    Nie jest to banalna historia. To pełna niebezpieczeństwa, komplikacji, wyrzeczeń podróż, która może przerodzić się w wyprawę w jedną stronę. Czy ktoś zginie, czy wszystko pójdzie gładko? To pytania, które zadawałam sobie na samym początku. Drżałam w obawie o życie bohaterów. Jednak kiełkujące uczucie dwojga bohaterów, napawało mnie takim szczęściem i spokojem. To było takie słodkie. Ale tego wątku nie jest dużo, tyle ile zazwyczaj w fantastyce, albo i nawet mniej. 
     Ta książka jest równie dobra jak seria o Percym Jacksonie. Jeśli jesteście jej fanami, nie zawiedziecie się, a wręcz przeciwnie, zakochacie. Sprawdziłam to, na koleżance i to sama prawda - kocha Percyego i zakochała się w tej serii. Ja gorąco Wam polecam!!! 

Wygląda tak... słodko. [...] Czy jesteśmy pewni, że jest potworem?

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Wydawnictwu.

13 komentarzy:

  1. Tym razem, nie są to moje klimaty, więc podziękuję. 😊
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie lubię najbardziej takie książki, muszę koniecznie przeczytać tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mnie ciekawi ta seria, szczególnie te wątki mitologiczne. Losy bohaterów pewnie i mnie wciągną, dlatego chętnie ją przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście nie przepadam za czytaniem książek, ale ta wydaje się bardzo interesująca :) Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety ale nie znam tego tytułu, jednak zaciekawił mnie, myślę, że niebawem po niego sięgnę.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/08/francuskie-lato-wierna-tobie.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tego tytułu i raczej nie w moim guście

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mogę się doczekać aż sięgnę po drugi tom :D pierwszy bardzo mi się podobał :D
    Http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cały czas mam w planie sięgnięcie po pierwszy tom. Mam nadzieję, że znajdę na to niedługo czas, bo kontynuacja już czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam pierwszy tom i bardzo mi się podobał! Drugi czeka w kolejce już :D I jako fanka Percy'ego powiem że jest dobra, choć dla mnie nie lepsza od niego <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam taaaaką wielką ochotę na tę serię. Muszę ją poznać. Twoje pozytywne słowa jeszcze bardziej mnie zachęciły. Gdzie ja znajdę czas na te wszystkie książki? :)
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy tom przypadł mi do gustu, więc i kontynuacji nie odmówię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam czasu, a nawet to mnie nie ciągnie do tej lektury. ;/

    OdpowiedzUsuń
  13. Za bardzo kusisz :-D Jak tylko wrócę do domu, to się za nią biorę :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger