środa, 3 sierpnia 2022

Pragnienie zemsty - Monika Gajos


Jesteś dobry w odnajdywaniu – odzywa się cicho, gdy wciąż na nią nie patrzę. – A jeszcze lepszy w gubieniu. Czasem mnie to przeraża, ale tylko trochę. Niekiedy wręcz odwrotnie. I teraz tak jest. W tym momencie chyba właśnie tego po prostu potrzebuję. Zgubienia i odcięcia od całego świata. A ty?


 Tytuł: Pragnienie zemsty 

Seria: 
Autor: Monika Gajos 
Tłumaczenie:   
Liczba stron: 
Liczba rozdziałów: 
Gatunek: Literatura obyczajowa, romans
Bohater: Skyler, Samuel 
Narracja: Pierwszoosobowa
Wydawnictwo: NieZwykłe 
Data premiery: 13.07.2022

Ocena: 9/10


Samuel Ward zdecydowanie nie jest mężczyzną, którego chciałoby się spotkać w ciemnej uliczce. To diler i morderca, a całe jego życie kręci się wokół jednego pragnienia – dokonania zemsty za śmierć kogoś, kto bardzo wiele dla niego znaczył.

Kiedy Skyler Ayres poznaje Samuela, nie wie, z jak niebezpiecznym typem ma do czynienia. Kimś, kto lubi bawić się emocjami i patrzeć na strach pojawiający się na twarzach innych ludzi. A strach Skyler niezmiernie mu się spodobał.

Samuel ostrzega Skyler przed sobą. Daje jej szansę. Jednak jest już za późno. Jego mrok ją zafascynował. Tymczasem dziewczynie ktoś zaczyna grozić, sugerując, że ma informacje na temat jej przeszłości i je ujawni. Po czyjej stronie stanie Samuel? Czy okaże się diabłem, za jakiego Skyler go miała, czy jej wybawcą? A może pragnienie zemsty tak go zaślepi, że nic więcej nie będzie się dla niego liczyć?

(Opis z Lubimy Czytać)

Ukatrupiłem sam siebie. Nie dosłownie, ale zabójstwo zmienia ludzi. Dokonując go po raz pierwszy, morderca tłamsi w sobie człowieczeństwo, niewinność, z jaką każdy przychodzi na ten padół łez. Coś się zmienia, coś znika. Nieodwołalnie.”

Książki Moniki mają to do siebie, że mega elektryzują i wciągają od samego początku. Styl autorki jest lekki, przyjemny. Opisy są zwięzłe, dialogi naturalne.

Akcja toczy się swoim wywarzonym rytmem. Nie pędzi ani się nie wlecze. Wszystko łączy się ze sobą w spójną całość, więc się nie pogubimy w wydarzeniach.

Okładka jest ładna. W środku mamy podział na rozdziały.

Samuel to niebezpieczny mężczyzna, który jest żądny zemsty. Nie przejmuje się konsekwencjami i stopniowo dąży do wypełnienia swojego przyrzeczenia. Jego postawa sprawia, że ludzie się go boją. Jednak Skyler jest inna. Sama ma wyrzuty sumienia, za coś co zdarzyło się kilka lat temu. A gdy przeszłość upomina się o swoje nie wie gdzie szukać pomocy. Czy Samuel to dobry kompan dla niej? I kto pragnie jej zaszkodzić?

I tym razem się nie zawiodłam. Książka okazała się być świetna. Nie mogłam się od niej oderwać. Chciałam się dowiedzieć wszystkiego od razu, więc z zapartym tchem czytałam. Książka nie jest gruba, więc szło naprawdę sprawnie.

I Samuel i Skyler przeszli naprawdę wiele. Było miły ich żal. Samuel to bezwzględny człowiek, który nie cofnie się przed niczym. Niekiedy przerażało mnie jego zachowanie, ale autorka wykreowała go idealnie. I wiecie co? Po 5 stronach od Poznania Skyler w całe się nie zmienia na ciepła kluche! Bałam się tego ogromnie i jestem bardzo szczęśliwa, że Sam był takim człowiekiem cały czas!

Jeśli szukacie ciekawej, wciągającej i niebanalnej historii, gdzie bohaterowie są po prostu świetni, a cała historia oryginalna to koniecznie po nią sięgnijcie! Nie zawiedziecie się.

Rozwieję te wątłe nadzieje. W końcu w życiu niczego nie można być pewnym. Ja byłem. Przez jakiś czas naprawdę żyłem w przekonaniu, że nic nie będzie w stanie mnie złamać. To był pierwszy błąd. Kolejnym było uznanie, że swoją niezłomnością ochronię wszystko, na czym mi zależało. Otaczająca mnie pustka jest oczywistym dowodem porażki.”

Za możliwość przeczytania dziękuję serdecznie wydawnictwu 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger