poniedziałek, 28 listopada 2022

Purpurowe serca - Tess Wakefield

 


Tytuł: Purpurowe serca

Seria: - 
Autor: Tess Wakefield
Tłumaczenie: Katarzyna Agnieszka Dyrek 
Gatunek: Literatura obyczajowa, romans 
Bohater/Bohaterka: Cassie, Luke
Narracja: Pierwszoosobowa
Liczba stron: 432
Liczba rozdziałów:
Wydawnictwo: Filia 
Ocena: 10/10

Premiera: 09.11.2022

Więcej ich dzieli niż łączy, a jednak los stawia ich na swojej drodze.

Gdy żołnierz z trudną przeszłością i początkująca piosenkarka zgadzają się na małżeństwo dla pieniędzy, nie spodziewają się nadciągających konsekwencji.

Cassie Salazar i Luke Morrow nie mogliby bardziej się od siebie różnić.

Dziewczyna wieczorami pracuje w barze w Austin w Teksasie, aby związać koniec z końcem, jednocześnie próbuje realizować marzenie o karierze piosenkarki. Do tego zostaje u niej zdiagnozowana cukrzyca, przez co Cassie tonie w długach.

Luke jest starszym szeregowym, który zamierza wyjechać na zagraniczną misję, ponieważ ucieka przed mroczną przeszłością, a wojskowa dyscyplina pomaga mu się odnaleźć.

Przypadkowe spotkanie tej pary zmienia bieg obu ich żyć.

Frustrująco przystojny, tajemniczy Luke zgadza się poślubić Cassie, aby wyjść z kłopotów finansowych. Dziewczyna, która dzięki małżeństwu zyskuje ubezpieczenie zdrowotne, nie ma pojęcia, że młody mężczyzna coś przed nią ukrywa.

Pewnego dnia dochodzi do tragedii i granica pomiędzy tym, co udawane, a tym, co prawdziwe, zaczyna się zacierać.

W TEJ NIEZAPOMNIANEJ HISTORII MIŁOSNEJ CASSIE I LUKE MUSZĄ UPORAĆ SIĘ Z DZIELĄCYMI ICH RÓŻNICAMI, ABY ICH MAŁŻEŃSTWO WYGLĄDAŁO NA PRAWDZIWE… NO CHYBA ŻE GDZIEŚ PO DRODZE TAKIE WŁAŚNIE SIĘ STANIE…

(Opis z Lubimy Czytać) 



Gdy tylko zobaczyłam zapowiedź  filmu, wiedziałam, że muszę najpierw przeczytać książkę. Dlatego też nie wahałam się i sięgnęłam po nią. Czy było warto? Zapraszam na opinie.

Autorka pisze lekko, przyjemnie. Nie ma tu zbędnego ładna wody, opisy są zwięzłe, a dialogi naturalne.

Akcja toczy się swoim rytmem. Nie pędzi, ani się nie wlecze. Wszystko łączy się ze sobą w całość, więc nie zgubimy się w fabule.

Okładka jest piękna, filmowa i bardzo mi się podoba. W środku znajdziemy podział na rozdziały z perspektywy obojga bohaterów.

Cassie to młoda dziewczyna, która prócz pracy w kancelarii ma swój zespół. Gdy zostaje zwolniona z pracy postanawia poświęcić się muzyce. Nie przelewa jej się, więc pragnie znaleźć jak najszybciej wytwórnie, która wydała by ich płytę. Niespodziewanie dowiaduje się, że jest chora i potrzebuje pieniędzy na leki, lekarzy, a bez ubezpieczenia niewiele da się zrobić jeśli nie ma się odpowiednich środków na koncie.

Luke to mężczyzna, który wiele przeszedł. Gdy umarła jego mama to on przyjął na barki wychowanie brata, choć mieli ojca. Jednak on pogrążył się całkowicie w żałobie. Za szybko dorósł i zaczął staczac się w nałóg jakim są narkotyki. Na szczęście udało mu się to rzucić i zaciągnąć do wojska. Ale teraz przeszłość upomina się o to co swoje.

Cassie i Luke nie przepadają za sobą. Mają wspólnego przyjaciela i gdy Cassie wpada na pomysł, by wyjść za mąż za żołnierza, by dostać pieniądze i ubezpieczenie to właśnie przyjacielowi proponuję ten deal. Niestety nie zgadza się on na to, ale Luke węszy w tym interes. Czy ta szopka się uda? Czy poniosą poważne konsekwencje? A może pojawi się uczucie?

Ta książka była totalnie w moim guście. To jedna z tych historii, które tule po przeczytaniu. Tak było i teraz. Nie mogłam się oderwać. Czytałam w każdym możliwym wolnym czasie i nie żałuję tego. Spędziłam z tą książką piękne godziny i kiedyś jeszcze do mniej wrócę.

Podobał mi się zamysł małżeństwa z korzyściami, podobało mi się jak autorka wykreowała bohaterów, wydarzenia. To było coś tak innego, świeżego. Ja się wcześniej z tym nie spotkałam, ale bardzo mi przypadło to do gustu.

Czytając żal mi było i Cassie i Luke. Oboje nie mieli łatwo, ale starali się jakoś żyć. Czułam między nimi powoli tlace się uczucie, ale oni byli na to ślepi. A zresztą sięgnijcie po książkę i przekonajcie się! Różnice między książką, a filmem są oczywiście i zabrakłoby mi palcy by je wszystkie wymienić. Ale myślę, że jeśli lubicie sobie porównać to śmiało Czytajcie i oglądajcie! Mnie obie firmy przypadły do gustu i polecam Wam całym sercem.

Książka dostępna w Księgarni TaniaKsiazka.pl "Purpurowe serca


Książkę znajdziecie w Księgarni TaniaKsiążka.pl w kategorii Romans






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger