poniedziałek, 29 maja 2023

Cyniczna i romantyczna - Małgorzata Kasprzyk

 


Tytuł: Cyniczna i romantyczna 

Seria:

Autor: Małgorzata Kasprzyk 

Tłumaczenie

Gatunek: Literatura obyczajowa, romans 

Bohater/Bohaterka: Beata, Monika 

Narracja: Trzecioosobowa 

Liczba stron: 265

Liczba rozdziałów: - 

Wydawnictwo: WasPos 

Ocena: 9/10

Premiera: 25.04.2023


Cyniczna i romantyczna to współczesna powieść inspirowana dziełem Jane Austen – Rozważna i romantyczna. Przedstawia ona historię dwóch przyrodnich sióstr o zupełnie innych charakterach: Beata jest pewną siebie kobietą interesu, dążącą po trupach do celu, Monika natomiast skrytą, zamkniętą w sobie romantyczką. Po śmierci ojca siostry wspólnie przejmują rodzinny biznes, czyli kawiarnię. Ich współpraca układa się dobrze do momentu, gdy odkrywają, że darzą uczuciem tego samego mężczyznę. On jest zainteresowany Beatą, więc Monika postanawia walczyć z nieodwzajemnionym uczuciem, koncentrując się na pracy. Właśnie w kawiarni poznaje tajemniczego chłopaka, który może jej pomóc uleczyć złamane serce. Beata bardzo chce, by dała mu szansę, lecz sprawa okazuje się skomplikowana…

(Opis z Lubimy Czytać) 

Jest to moje pierwsze spotkanie z autorką, ale jakże udane. Podobał mi się styl którym się posługuje, opisy nie były nużące ani długie, a dialogi były naturalne. 

Akcja toczy się swoim rytmem, które nie pędzi, ani się nie wlecze. Wszystko łączy się w spójną całość, więc nie zgubimy się w lekturze. 

Okładka jest przepiękna. Bardzo mi się podoba, i przyciąga wzrok. W środku niestety nie znajdziemy rozdziałów, tylko gwiazdki oddzielające, co troszkę sprawia problem, przy czytaniu jeszcze tylko jednego rozdziału 😁

Cyniczna i romantyczna to idealny tytuł dla tej historii. Dwie siostry, które wiedziały o swoim istnieniu, ale które nigdy się nie spotkały, po śmierci swojego  biologicznego ojca muszą zdecydować co dalej. Jedna z Warszawy, druga z małej wioski. A w tym wszystkim dwa zupełnie różne obrazy matki. 

Na pierwszy rzut weźmy sobie Monikę, to spokojna dziewczyna, skrycie zakochana w koledze, która pracuje w kawiarni rodzinnej. Za to Beata to pewna siebie bizneswoman, której charyzma przyciąga płeć przeciwną. 

Co się stanie, gdy obie siostry zapalają uczuciem do jednego mężczyzny? 

Ta książka była naprawdę świetna. Bawiłam się przy niej znakomicie i pochłonęłam ją w dosłownie parę godzin. Było zabawnie, ale także przejmowałam się losami dziewczyn. 

Monika miała wspaniałą mamę, pomocną, która jej wysłuchała, doradziła. Za to matka Beaty była jak dla mnie bez serca. Skupiona tylko na zemście, nie na uczuciach córki. 

Dodatkowym plusem jest, że w tej książce  jakby trójkąt miłosny tworzyły dwie kobiety i jeden obiekt westchnień. Podobało mi się i pojawienie się tajemniczego chłopaka, który ma coś za uszami, również przypadła mi do gustu. 

Jeśli macie ochotę na lekką, fajną i krótką lekturę, to koniecznie zabierajcie się za nią. Na krótkie letnie noce, w sam raz! Ja jestem bardzo zadowolona z lektury i polecam Wam gorąco. 


Za możliwość przeczytania, dziękuję Wydawnictwu. 

[Współpraca reklamowa] 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za każdy komentarz, który motywuje do dalszego działania.
Pozostawiajcie w komentarzach linki do Waszych blogów, na pewno każdy odwiedzę i pozostawię po sobie ślad.

Szukaj na tym blogu

Copyright © Z miłości do książek , Blogger